Vin, kvinnor och sång.

0 kommentarer



Okej, det är testat. Nu har L bevisat att det går att ta in en flaska vin även på Pustervik.
Tricket är att helt enkelt ha en väska som är så liten så ingen misstänker att du kan ha en flaska där. Sen beställer man en vatten i baren och smyger in på toaletten. Ja ni vet hur det går till och nu vet ni att det funkar på Pustervik också.

Tyvärr var tilltaget med smuggelvin det som var mest punk under kvällen. Hets (som ni kan läsa mer om här) är punk...på skiva. Igår på scen blev det aldrig riktigt drag. Visst, Markus och killarna försökte men det ville sig inte riktigt, vi i publiken var inte riktigt med.
Men man kan aldrig skylla på en dålig publik så det gör jag inte. Jag tryckte helt enkelt att Hets inte riktigt satt sig. Det var inte ett band. Fyra duktiga musiker, men rätt attityd, men som grupp var de inte på samma scen. Synd för låtarna är verkligen helt fantastiska. Markus har kanske ibland lånat väl mycket från sitt andra band Laakso, fast det är mer en känsla än toner och melodier. Skivan kan vara årets platta redan nu!
Jag är övertygad om att det kommer fixa sig till sommaren och jag kommer ha fuktiga drömmar om hur bra det blir i augusti i Emmaboda. Då kommer Hets att döda oss!



Hets lockade annars rätt mycket folk, än har inte nätterna blivit så varma att vi bara vill hänga ute. Bland andra så smög sig The Ark och Whyte Seeds till Järntorget efter sina spelningar på Liseberg. Trevliga killar i The Ark, speciellt min gamla kollega Jepson som alltid är en go gubbe. Fast han får ju aldrig till håret.

Tillsist:

Hospitalles låt "Black Heart" är verkligen alla nätters soundtrack. Den smyger sig på och blir så stor så stor.

Så här ser det ut i min trappuppgång just nu:


När bläddrade du i en sån här senast?
Nä, jag kommer inte ihåg det heller.
Gula sidorna på internet någon?

Ikväll tänkte jag lyssna lite på Erlend Öyes nya band Whitest boy alive. Fast först blir det kalas på Linnégatan.
Ses på Respekt vänner!

Jerry Boman

Hets inför fredag

1 kommentarer



Vissa personer är bara för mycket.
De skall inte bara vara bra, de skall vara bäst…på allt. Överallt. Med en gång.

Någon gång i vintras föddes en idé i några personers hjärnor. En suddig idé om musik och band. Det var Markus Krunegård (från allas våra favoriter Laakso), Henrik Svensson (som brukar lira med både Doktor Kosmos och Anders ”Moneybrother” Wendin), Christoffer Roth (som också lirat med Wendin fast mer i Monster) och Per Nordmark (japp, från Fireside).
Det pratades och pratades och pratades…
Tillslut, i januari, hittade de en dag när alla kunde gå in i studion och lira lite.

Det som hände där och då kan bli svensk historia…eller det är svensk historia. För in gick några duktiga killar och ut kom ett band som kommer så dig på käften. Hårt och länge.
Hets.

Jag blev helt till mig när jag hörde låtarna som de spelat in! Matti Alkberg kändes faktiskt lite trött just då. Hets är helt och hållet väldigt mycket mer krispigare och mer.…mer…punk.
Jag ringde upp gitarristen Henrik Svensson och kollade upp hur det här egentligen gick till.

-Vi märkte ganska snabbt, då i januari, att vi alla var inne på samma linje. Efter typ en halvtimme i studion tänkte vi allihopa ”Det här gick ju smidigt”.

En skiva spelades in med rekordfart och gav ut på egna bolaget ”Etikett HETS” och så började telefonerna ringa. Bandet är numera inbokat typ överallt, på festivaler och klubbar i hela landet. (Pustervik på fredag 21/4 tex)

-Allt kan bli väldigt roligt! Pustervik är ju ett fantastiskt ställe! (illa dolt fjäsk Jerrys anm.). Blir det bara hälften så roligt som jag tror det blir så blir det jättekul!
Festivaler är ju väldigt roliga ,om det inte regnar. Men allt kommer bli kul!


Hets är punk. På svenska. En hård hand med finurliga tankar. Markus säregna och vingliga röst är än mer utpräglad här än på engelska i Laakso.
Det är ett driv, man nästan kan höra hur det fladdrade i tapeterna när låtarna fastnade på skiva.

-Många av Sveriges musiker i min ålder har nog en punkperiod i livet, vi är ju uppväxa med punken. Jag kom själv på det när vi började spela in, att det var något som jag saknat att få göra. Och det är nog inget unikt för mig.

En av låtarna som spelades heter världsrekordnamnet ”Hasses Brossas Låsaskompis Syrras Fest”. En annan ”Napalm på Östermalm”. Titlar som gör mig nyfiken.
Fast mest nyfiken blir jag på ”Ulf”.
Den handlar om indiehatobjektet nummer ett Ulf Lundell och ställer frågan du varit för rädd att ställa: Varför är Lundell så speciell?

-Mitt förhållande till Lundell är ganska bra tycker jag. Honom har jag också växt upp med (skratt)

Varför låter ni inte ”Uffe-rock” då?

-Det handlar nog om att Lundell mer var mina föräldrars musik. Jag hade punken. Sen är det ju inte lika roligt att spela den sortens musik helt enkelt (skratt).

Är låten en hyllning till Ulf eller vill ni bara vara elaka?

-Vi vill absolut inte vara elaka mot Ulf, med risken för att låta feg, vi vill inte vara elaka alls. Låten är mer som ett öppet brev. Eller som en fråga: ”Hur kommer det sig att Lundell är så extremt populär i Sverige?”

I låten diskuteras det omkring varför Ulf är bitter, om det är Dylans fel. Man frågar runt bland fans och Janne Bark.

- Låten är även en undran varför de yngre och äldre männen i hans musiktradition funkar så otroligt bra. Det går ju hela vägen från Bruce, till Ulf till Winnerbäck och Marit Bergman, det där som är rätt bredbent, varför funkar det så otroligt bra? Jag gillar ju Bruce men jag undrar ändå varför han är så populär.

-Fast låten är helt klart en hyllning till Lundell, han var ju först och han gör det bäst! Och han är så in i helvetes produktiv!

Något svar kommer man kanske inte fram till men nu är frågan ställd, Varför är Lundell så speciell?
Ni som har svaret kan ju e-posta eller nått.

Om man tar en titt på Hets hemsida så hittar man förutom det vanliga dravlet med gästböcker som polarna skriver i också några bilder som skall laddas ner, läggas på en tröja, stryckas på och vips har man sin egen Hets-tröja.
Jag undrar om nästa steg är att man helt enkelt gör sin egen Hets låt, om nu bandet är så slöa att de inte orkar trycka tröjor till fansen?

-Det är faktiskt på planeringsstadiet. Vi vet inte riktigt hur det skall gå till men vi funderar på det. Visst vore det häftigt! !

Och när vi ändå är inne på kläder. Musik enligt Jerrys sedvanliga fråga inför en konsert:

Vad skall man ha för kläder när man kollar in er?

-Ta oömma kläder, i läder med hål för munnen!

Jag tror nog jag trycker en egen tröja ändå Henrik. Och låter bandet fortsätta göra musiken själv.

Tillsist:
Är det bara jag som känner mig gammal när jag går in i en skivaffär? Jag är urkass på det här med att ladda ner, men i affärerna är det bara gubbar och gummor numera.

Då ses vi på fredag på Pustervik och eventuellt på Respekt på lördag (Erlend är i stan igen).

Jerry Boman

Rapport från ett credzoo

4 kommentarer




Jag undrar verkligen hur det gick till. Kanske handlade det om pengar. Eller om människors eviga sökande efter att hamna i en kontext. Eller bara den enkla driften att få sig lite sprit gratis då och då.
Hur det än var så gick det på ett kick, plötsligt låg det bästa stället på Magasinsgatan.
Det var då 2004 och det gick så snabbt att många var de som bara såg tåget åka förbi. Plötsligt var det så lätt så lätt att känna gemenskapen, häng bara här så är du helt rätt. Ingen kan komma åt dig, ingen kan sätta sig på dig. Allt blev plötsligt enkelt. För vem vill inte vara rätt?

Som topping på glassen så började "tidningen" skriva också. Den där viktiga blaskan som verkligen lyckats med att koka bort det lilla uns av "tänk själv" som fanns kvar i Göteborgs horder av utefolk.
De hade succé planer den här gången med. Kanske var det bara så att skribenten fick lite gratis sprit och några unga människor att hänga med. Eller var det sanningen han skrev?



Nu är det 2006 och allt gick så snabbt. Tåget har gått och kvar är bara en iskall perrong. Visst , fortfarande bokas det in rätt hyfsade band, men i ärlighetens namn så får de inte så stora möjligheter att visa vad de kan. Det blir ju lätt så när scenen är ett bord. Det skulle vara bättre att servera den goda maten där.

Det är ju synd det här, för det är väldigt fint därinne. Maten är faktiskt supergod, om man nu är inne på det.
Den här lördagen är det annars som vanligt i den gröna baren, folk sitter lite stelt och väntar. I baren jobbar två toklynniga slynglar, som ena stunden är "jättetrevliga" och andra "suracitroner". Sluta lägg värderingar i vad folk beställer tack!
Den lille i bandet som gillar New Order är flink när han plockar glas (han är trevlig hela tiden) och ibland fylls stället med så mycket rök att ingen ser det de helst vill se, dvs sin nästipp.
Varför sprang vi benen av sig för det här?

Kanske är det så att den gröna baren på Magasinsgatan tog död på sig själv. Om man verkligen hänger med alla de rätta så dör man rätt fort, för de rätta byts ut eller letar hela tiden efter nya ställen.
Det är synd för maten är ju god och har man bara vänner med sig så kan det kanske eventuellt vara trevligt också.


Tillsist:
Familjen Hanberg från Östersund börjar ta över allt just nu. Bror Martin sjunger ju vackert i både Vapnet (ny skiva den 19 och på Pustervik den 27) och Sibiria (som spelade fint på Storan för ett tag sedan). Nu kommer syster Julia med svalka och mjuka folkpop toner i Penny Century. Väldigt vackert! Alla myser på en vårvarm vallmoäng, med kvittrande fåglar och lätta moln.
Fick tips om Penny Century i kommentarerna här på bloggen och det är ju alltid trevligt när det tipsas om något bra! Kör på med det alla därute, dansa iväg ett e-brev till mig om du hör något bra! Eller om du kanske till och med är en del av något bra.
Skriv, skriv, skriv: jerry.boman@tv4.se


Jerry Boman

Mild ängel med stenvacker röst.

1 kommentarer


Ulrika.

I ett avsnitt av den fantastiska engelska tvserien Hemma väst/The Young Ones stirrar alla rakt in i en tvapparat som bara visar en vit prick.
Nigel, Rik och Vyvyan kan bara inte slita sig från där där pricken. "The white dot on the tellie!".
Daniel Mass och co-ed är min vita prick under långfredagsens Cosy den. Jag kan inte slita mig. Det är så väldigt vackert men samtidigt uppfuckat trasigt. Sönder hackade beats och små slingor som vrider sig runt mina ben. Knaster och kicks till benvärmare.
Sedan skall det ju sägas, ni får ursäkta Mikaela, Nina Natri (alltså förstå Nina Natri!) och ni andra som sjöng, kvällens stora stjärna är Ulrika Mild (Compute). Liten på jorden men väldigt väldigt stor i orden. Jag blir helt förtrollad av hennes röst. Hon sjunger likt en ängel som käkat sten. Det finaste sandpappret bara slipar och slipar.
Bäst är det när det sjungs på svenska. En låt om hur man är människa är nästan hypnotisk.


Nina och Mikaela.


Dialog.

Innan Daniel och Mikaela börjar är det Dialog som hoppar upp på den lilla scenen. Marcus Johansson och Johan Ericsson studsar och krumbuktar. De är kvällens upplevelse! Det blir hejarklacks allsång och snälla luftsmockor. Det låter väldigt internationellt. Visst, kanske med övervikt på någon hård förort till London.
Jag blir så glad när jag får vara med om sånt här! Bättre än alla droger jag testat, new music is my boyfriend o.s.v!
Killarna lirar grime som får mig att må bra. Inte så "hårt och hulligan"-ish, mer "GAIS-fans sjunger med och är glad". TTA med det platta bränndbollsracket i handen och tjejkast. Hoiii!


En bra bar.

Under kvällen spelar diverse människor fina låtar i baren, bäst och alltid bäst är Johan Borgerts "Smal". Leta upp den, nä bränn inte ner olagligt folk, och lyssna noga. Så smart den killen är!



Ikväll kan det bli post-SAMA på Trädgårn. Men in black is back. Alla brukar vara trevliga på synthställen så jag kan nog vara lugn ändå...


Tillsist:
Solen gör mig helt snurrig, jag är inne i en väldigt bra spiral just nu! Du som gjort det så vet vem du är...
Och Computes senste skiva lyfter mig om möjligt ännu högre! 2006 är det min tur!

Jerry Boman

Daniel Mass & co-ed inför fredag.

2 kommentarer



På fredag är det dax igen. Då skall vi fira långfredag med att hoppa på vagnen ut mot Göteborgs mysigaste musikförort Kortedala igen. Cosy den kör ännu en gång i Hemliga
klubbens lokaler.
Två band blir det, "Dialog" och "Daniel Mass & co-ed".

När jag lyssnade på nätet på de sistnämnda blev jag fruktansvärt nyfiken! Rent av sprallig till de elektroniska tonerna! Så vackert och så jävla skitigt!
Jag överförde mina hoppande tankar till fingrarna och slängde iväg några frågor till Daniel Mass och Mikaela Robsahm (som co-ed heter i statens databaser).
Det hela funkade så att jag skickade mina frågor till de båda och de svarade var för sig. Jag kan ju inte gå i god för att det fina paret tjuvtittade på varandras svar....
Hursomhelst.
Här har ni den Musik enligt Jerrys första e-post intervju!
(M står för Mikaela och D för Daniel och J står för mig...men det fattade ni nog...)


J: -Till att börja med, kan ni reda ut hur ert samarbete fungerar.


M: -Själva samarbetet började på Internationella Kvinnodagen för 2 år sedan. Daniel har ju pulat med elektronisk musik nästan hela tiden sedan vi träffades, då för fyra år sedan. på den tiden lyssnade jag knappt på elektronisk musik alls, så mitt intresse är helt fött tack vare honom.

D: -Mikaela spelade cello i ett par popkonstellationer och jag gjorde helt oseriösa ljudexperiment när vi började hänga med varandra. Vi har varit älskare i fyra år nu. Efter något år bad jag henne lägga en slinga på en av mina låtar och det blev något slags startskott; det var en kul kväll och vi började planera.

M: -När jag väl hade lyssnat in mig och prylarna dessutom fanns framför nosen på mig så ar det inte så konstigt att testa. Efter ett par egna låtar så började vi göra grejjer ihop i ett göra-låtar-tillsammans-med-andra-trummaskinsnördar-på-internet-projekt på www.99musik.com som släpptes på gnashed.org. Det vi märkte var att vi gör bättre musik tillsammans än var för sig.


J: -Vem är då co-ed och vem i hela friden är Thick Dick?

D: -"Thick Dick" är en relik. Jag kallar mig för vad jag heter sedan en tid, det vill säga Daniel Mass.

M: - Det är jag som är co-ed, och vi har var sitt artistnamn eftersom vi gör lite olika grejjer. Ibland har vi egna musikaliska projekt, jag dj:ar osv.


J: - Vad skall man då kalla er när ni båda är på scen?

M: -Det där med namnet har vi diskuterat nyligen och avfärdat idén på ett gemensamt namn. Jag gillar att behålla våra individuella artistnamn, även om det då inte blir något kort catchy namn som folk lätt lägger på minnet.

D: - På scen (och i alla andra sammanhang) blir det alltså Daniel Mass & co-ed när vi jobbar ihop. Vi har funderat på att hitta på ett gemensamt bandnamn men det känns dumt eftersom vi spelar var för sig med gemensamma låtar ibland.


J: -Hur funkar det när ni gör musik?


D: -Mm. Såhär ser det ut nästan varje gång: Vi har bokat in en och en halv dag för musikmakande. När det väl är dags så sätter vi oss i fem minuter för att komma överens om en riktning (tempo, ton, dansigt eller introvert osv). Därefter går jag ut ur studion och sätter mig framför TV:n samtidigt som Mikaela börjar jobba på en ackordföljd (hon är klassiskt skolad och kan en massa om harmonilära och shit).
Tjugo minuter senare får jag höra ett utkast som vanligtvis avfärdas med någon slags kommentar av typen "jobbar du på en Elton John-cover?" eller dylikt. På ungefär fem minuter, full av harm, skriver Mikaela en ny, markant mindre Disney-aktig ackordföljd som vi båda blir nöjda med.

I steg två sätter vi oss framför var sin trummaskin och jobbar på ett passande beat. Mikaela gör mest knäpp, knaster och blirr-grejer medan jag lägger ut fjärdedelspulsen, virveln på tvåan och fyran samt hi-haten (stängd i verserna och öppen i refrängen) i baktakt. Typ. Detta beat rullar sedan i bakgrunden mest hela dagen varvid den som känner sig sugen lägger på eller plockar bort något element tills summan är precis som den ska.

I steg tre gör vi en slaskinspelning där uppbyggnaden arbetas fram live. Denna inspelning skickas sedan,tillsammans med en text som jag lägligt författat dagarna innan, till någon sångare som vi är förtjusta i. Alternativt sjunger Mikaela in texten.

Steg fyra ska vara att finproducera låtarna och vi arbetar just nu på att delegera den uppgiften men tills vidare sitter vi på ett par nävar oputsade låtar.


J: - I skapandet, vem är diktatorn och vem är demokraten?


M: - Den som är minst diktatorisk av oss båda är nog jag, jag kan gå med på många fler sunkiga musikaliska moves än Daniel. Lägre musikalisk stolthet kanske, trots min klassiska skolning?
Jag håller med Daniel i det han skriver om hur det går till när vi gör en låt.


Lyssnar man på Daniel och Mikaelas musik så slås man hur lätt och luftigt det är. Det bara rinner på över stock och sten, man vet inte riktigt alltid var det tar vägen. Det verkar vara väldigt spontant. Samtidigt som det absolut inte är något slarv.

M: -Oh, spontant till tusen är det när vi som nu jobbar med hårdvara. När vi väl sätter oss går det snabbt, vi hittar låten och känslan i de ackord jag gjort snabbt.
Jag gillar inte att älta och värka på saker, då blir det aldrig klart, jag är lite otålig. Mina sånginsatser görs också snabbt, ofta samma dag som låten gjorts. Det som värks mest är väl texterna, och det är till största delen Daniels avdelning.


J: -Tänker ni på någon när ni gör musik, en tänkt lyssnar/mottagare?

D: -Nej, jag tänker inte på någon. Musiken bygger på idéer. Däremot tänker jag ofta på den potentiella publiken mellan kompositionssessionerna. Jag vill att alla ska se vad jag ser i min musik.

M: -Tyvärr inte, lite av en egogrej på ett sätt måste jag medge. Jag gör sånt JAG tycker är coolt (varav en del ibland kompromissas bort i det gemensamma arbetet), och kan faktiskt bli lätt rörd om det visar sig att någon annan också gillar det. Det blir rätt knepigt det där, att tänka på någon annans preferenser när man gör musik. Jag är inte så jätteintresserad av att tillfredsställa någon bred massa eller av att följa subgenre-regler för att skapa nån form av image.


De båda figurerar lite varstans i Göteborgs musikliv. Mikaela brukar spela med Jens Lekman och Daniel är bland annat med i bandet Kontraband. Och detta tar de vara på när det ställer sig på scen under Cosy den. För med sig kommer de ha en hel bunt kompisar, några kända och några mindre kända. Man hittar bland annat en bror, en lo-fi synthdrotting, en av de coolaste röster jag vet och medlemmar från andra band.



J: -Berätta lite om vännerna ni har med er på fredag.


M: -Tja, den som är mest speciell för mig i gänget är André på bas som är min gode vän och bror. Han är fortfarande gymnasist, men en lysande basist och adderar sväng till vår stundtals stiffa musik.
Ulrika Mild aka Compute, har jag turnérat mycket tillsammans med i Jens Lekmans band, så vi har grundat gött med galna äventyr i Strömstad såväl som Berlin, och det känns självklart att jobba ihop.
Nina Natri (Fidget, Homey) är tjejen som jag kan hänga med i timmar, prata om blommor och politik och dricka kaffe med liksom. Och så råkar hon ju vara värsta artisten, så det betyder mycket för mig att hon vill vara med!
Peter och Jörgen är från början nätpolare som vi nu jobbar med i olika sammanhang. De spelar i postpunkbandet Kontraband tillsammans med Daniel, André spelar med Jörgen i Dr Arthur Krause och Peter var med på vår förra EP.

D: -Ulrikas sångstil/röst har jag varit helt förälskad i sedan jag hörde henne med Jens första gången. Dessutom arbetar hon effektivt och säkert. Allt i ett. Hon borde få något slags kulturbidrag.
Nina är en smärre legend, som bekant. Jag känner henne inte så värst ännu men det lär inte vara något problem så trevlig som hon är. Någon gång ska jag våga berätta att jag sågade en Fidget-spelning i Jönköpingsposten för en mängd år sedan.

M: -Alla tillför sådant som vi omöjligt fixar på egen hand, de gör musiken sjukt mycket bättre, faktiskt. Vi är inte heller stora revir-pinkare, det är helt okej att andra kliver in och förändrar låtar, lägger till egna grejjer utan att konsultera oss osv.


J: -Vad betyder vänner när man gör musik? Speciellt de som inte spelar.


D: -De betyder ingenting. Jag har inga vänner som uppskattar min musik. De säger "jaha, vad kul" när något nytt hänt men de bryr sig inte och jag kräver inte att de ska bry sig.

M: -Mja, vänner i största allmänhet är de som ringer den där söndageftermiddagen, som man måste säga "Sorry, jag är mitt inne i en låt" till.. ;)

D: -Mina föräldrar spelar större roll, särskilt min far. Det är lite jobbigt för han brukar mest säga sådant som "du borde låta mer som Robbie Williams". Jag håller i och för sig med men det är en uns påfrestande att han, på grund av den nämnvärda kvarvarande distansen, inte kan se de steg vi faktiskt tagit.

M: -I övrigt så betyder en viss person en hel del, bl a i rollen som en alltjämt idog och välklädd publik: Göteborgs bäste klubbarrangör, direktör Johan Helmstad på Join our Club.

Musik enligt Jerry ger sig på det här med att vara populistisk ett slag.
Och listor är ju alltid popis.
Så här kommer Daniel och Mikaelas listor över vad som inspirerar dem. Och som inte har med musik att göra.
Daniel först.


D: -Hm. Musiken är helt oberoende av allt annat i mitt fall. De idéer som jag jobbar efter har ingen koppling till något annat än min musikaliska ram. Meeen, jag kan lista inspirerande saker ändå.

1. Språk.. jag älskar att man kan uttrycka samma sak på så många vis. Att uttrycka någonting helt begripligt fast på att nytt vis gör mig småkär. Ordvitsar är upplyftande också. Frivilliga eller ofrivilliga. Typ: "Analsex känner jag mig kluven inför... av princip känns det fel samtidigt som jag tänder på skiten."

2. Att skämtsamt påpeka brister hos de jag tycker om... jag vet inte varför men det är uppfyllande.

3. Mikaelas mål och planer... hon är en driven politiker, organisatör och musiker som siktar högt. Det är vackert.

4. Att håna TV:n... det finns ingen bättre söndagssyssla. Det tänder gnistor när vi i tag team massakrerar något av våra favoritprogram (CSI, mest).

5. Månskenspromenader i skogen.. nä, nu ljög jag.


Och så tar vi Mikaelas lista.


1. Våra trummaskiner. Själva utformningen av maskinerna och känslan av rattandet är gött.

2. Vår relation. Det betyder mycket att jobba ihop som en del av vår vardag, att ha en gemensam studio i lägenheten.

3. Konceptet som vi arbetar efter, där vi gör låtar till hälften och sedan låter någon annan sångare slutföra det och utveckla den i en helt annan riktning än vad vi skulle gjort. Det är grymt inspirerande att bli positivt överraskad gång på gång.

4. Att bryta med min klassiska skolning och tidigare halvtorra elitism är i sig en inspiration för att göra skum, ful eller simply enkel musik.

5. Mysiga hemmakvällar.




Resultatet av alla dessa källor till inspiration kan man alltså se och höra på Cosy den goes Hemlig på fredag.

Själv har jag bara en fråga till:


J: -Vad skall man ha för kläder på sig på fredag när ni spelar? Jag är väldigt rådvill....

Daniel: -Något färgglatt. Inget svart eller vitt.

Mikaela: -Tänk tweed.



Ja, ni som är på plats kan ju kolla på fredag om jag följer de råden.
Jag är iallafall grymt förväntansfull inför konserten.
Det bör du också vara...och du...och du där borta!


Tillsist:
Blev det plötsligt höst nu?


Jerry Boman

Som ni aldrig hört den förut.

0 kommentarer



Förra måndagen var jag i Gamlestan och lyssnade på De Vahl, Lekman och Maher Shalal Hash Baz. Nu har den snälle Jens lagt upp en liten fil på sin hemsida, från konserten i Gamlestan, där man kan se sistnämda band spela "Black Cab".
Makalöst är bara förnamnet!

Jag förstår att Jens säger sig pinkat i brallorna!