Mild ängel med stenvacker röst.


Ulrika.

I ett avsnitt av den fantastiska engelska tvserien Hemma väst/The Young Ones stirrar alla rakt in i en tvapparat som bara visar en vit prick.
Nigel, Rik och Vyvyan kan bara inte slita sig från där där pricken. "The white dot on the tellie!".
Daniel Mass och co-ed är min vita prick under långfredagsens Cosy den. Jag kan inte slita mig. Det är så väldigt vackert men samtidigt uppfuckat trasigt. Sönder hackade beats och små slingor som vrider sig runt mina ben. Knaster och kicks till benvärmare.
Sedan skall det ju sägas, ni får ursäkta Mikaela, Nina Natri (alltså förstå Nina Natri!) och ni andra som sjöng, kvällens stora stjärna är Ulrika Mild (Compute). Liten på jorden men väldigt väldigt stor i orden. Jag blir helt förtrollad av hennes röst. Hon sjunger likt en ängel som käkat sten. Det finaste sandpappret bara slipar och slipar.
Bäst är det när det sjungs på svenska. En låt om hur man är människa är nästan hypnotisk.


Nina och Mikaela.


Dialog.

Innan Daniel och Mikaela börjar är det Dialog som hoppar upp på den lilla scenen. Marcus Johansson och Johan Ericsson studsar och krumbuktar. De är kvällens upplevelse! Det blir hejarklacks allsång och snälla luftsmockor. Det låter väldigt internationellt. Visst, kanske med övervikt på någon hård förort till London.
Jag blir så glad när jag får vara med om sånt här! Bättre än alla droger jag testat, new music is my boyfriend o.s.v!
Killarna lirar grime som får mig att må bra. Inte så "hårt och hulligan"-ish, mer "GAIS-fans sjunger med och är glad". TTA med det platta bränndbollsracket i handen och tjejkast. Hoiii!


En bra bar.

Under kvällen spelar diverse människor fina låtar i baren, bäst och alltid bäst är Johan Borgerts "Smal". Leta upp den, nä bränn inte ner olagligt folk, och lyssna noga. Så smart den killen är!



Ikväll kan det bli post-SAMA på Trädgårn. Men in black is back. Alla brukar vara trevliga på synthställen så jag kan nog vara lugn ändå...


Tillsist:
Solen gör mig helt snurrig, jag är inne i en väldigt bra spiral just nu! Du som gjort det så vet vem du är...
Och Computes senste skiva lyfter mig om möjligt ännu högre! 2006 är det min tur!

Jerry Boman

1 kommentar:

Mattias sa...

Tack för allt beröm!
Finns fler bilder?
http://fenceleaners.blogspot.com/