Vin, kvinnor och sång.



Okej, det är testat. Nu har L bevisat att det går att ta in en flaska vin även på Pustervik.
Tricket är att helt enkelt ha en väska som är så liten så ingen misstänker att du kan ha en flaska där. Sen beställer man en vatten i baren och smyger in på toaletten. Ja ni vet hur det går till och nu vet ni att det funkar på Pustervik också.

Tyvärr var tilltaget med smuggelvin det som var mest punk under kvällen. Hets (som ni kan läsa mer om här) är punk...på skiva. Igår på scen blev det aldrig riktigt drag. Visst, Markus och killarna försökte men det ville sig inte riktigt, vi i publiken var inte riktigt med.
Men man kan aldrig skylla på en dålig publik så det gör jag inte. Jag tryckte helt enkelt att Hets inte riktigt satt sig. Det var inte ett band. Fyra duktiga musiker, men rätt attityd, men som grupp var de inte på samma scen. Synd för låtarna är verkligen helt fantastiska. Markus har kanske ibland lånat väl mycket från sitt andra band Laakso, fast det är mer en känsla än toner och melodier. Skivan kan vara årets platta redan nu!
Jag är övertygad om att det kommer fixa sig till sommaren och jag kommer ha fuktiga drömmar om hur bra det blir i augusti i Emmaboda. Då kommer Hets att döda oss!



Hets lockade annars rätt mycket folk, än har inte nätterna blivit så varma att vi bara vill hänga ute. Bland andra så smög sig The Ark och Whyte Seeds till Järntorget efter sina spelningar på Liseberg. Trevliga killar i The Ark, speciellt min gamla kollega Jepson som alltid är en go gubbe. Fast han får ju aldrig till håret.

Tillsist:

Hospitalles låt "Black Heart" är verkligen alla nätters soundtrack. Den smyger sig på och blir så stor så stor.

Så här ser det ut i min trappuppgång just nu:


När bläddrade du i en sån här senast?
Nä, jag kommer inte ihåg det heller.
Gula sidorna på internet någon?

Ikväll tänkte jag lyssna lite på Erlend Öyes nya band Whitest boy alive. Fast först blir det kalas på Linnégatan.
Ses på Respekt vänner!

Jerry Boman

Inga kommentarer: