UPPDATERAT:Stockholm, Storhetsvansinne och Portrait Painters



På onsdag spelar jag skivor på Kapten Hurricanes släppkalas. Eller egentligen vet jag inte riktigt vad det är för tillställning, det hela har det underbara namnet Storhetsvansinne. Jag gillar! Klart är i allafall att Kaptenerna spelar, det är på Röda sten och sen fattar jag det som att det är någon form av utställning och en poet. Nu menar jag inte alls att låta avmätt, men bandet har själva omgett det här eventet med ett mystiskt skimmer.

Som svar på det kommer jag att spela mjuk trashdisco till att börja med, sen slinker det nog över till England en stund, via västra delarna av Europa för att fullständigt byta riktning och slungas tillbaka till Tuna! Jag tror fan jag skall dra till med sanslöst mycket Kent! Så avslutar jag med Broder Daniel och ber att ingen bryter käken den här gången. Har vi en plan?
Mitt i allt kommer jag premiär spela (tror jag, för låten kom ju upp på Myspace idag måndag) Portrait Painters nya låt. Den är helt makalöst bra!

Äh, ni får komma dit så ser vi vad det landar. Röda sten på onsdag alltså, klockan 19.

Tillsist:
Det kan bli en grym helg vänner!

Torsdag: Orkidéerna på Svanen. Och underbara Tildeh som förband! Så fint så fint! Ni minns väl var ni hörde om henne först?

Fredag: Knoppar-förfest med Tvärvägen och Hajen och Eric. OjojOJ!

Lördag: Svenska ord på Stars`n´Bars. Bara musik på svenska! Fatta va stort!
Sen cyklar man i väg till Ny klubb och andas in så mycket rök att man känner sig lika gammal som man är. Men ja, det lär ju bli mycket folk där. Om jag kopplar en GPS på Irene/Mint-Tobbe och han en på mig så blir det roligare och mindre missförstånd än förra gången.

Tillsist2:
Göteborg flyttar till Stockholm för en natt!
Jag och Åsa kör "Klubb 031 - The number of the beast" på Knast i Stockholm. Vi kommer bara spela musik från GBG! Ta på dig dina finaste sjömanskläder och kom!
6 December på Knast alltså! Kommer bli en galen kväll!
Du vill INTE missa!

Jerry Boman

2 kommentarer:

Anonym sa...

GPS? Gubbe På Stan? ;)

Anonym sa...

"helt makalöst bra" är en helt jättesann beskrivning