Håret reser sig på armen igen.



Vilken kväll! Kapten Hurricane på galet humör är en upplevelse, det flög gitarrer genom luften (bokstavligen, sångare Christian fick en i huvudet) och det var håret-reser-sig-på-armen-allsång. Lyssna på klippet ovan så förstår du! Till exempel från 04.30 och till slutet, underbart!

Jag spelade skivor och vad skall man säga, det gick väldigt bra. Underbar stämning när folk verkligen skriker låt efter låt! Jag var tvungen att hoppa in i dansen några gånger. Körde mitt "trick", tre låtar i rad av samma populära band... Ingen slog sig denna gången som tur var.
Jag vill spela skivor alltid! Man får så många kramar av snälla flickor och pojkar.
Jag spelar varsomhelst närsomhelst, bara säg till!

Men det var ändå Kapten Hurricanes kväll, de blir faktiskt bättre och bättre varje gång. De är fortfarade en samling märkliga människor, men musiken de gör, eller snarare Christians texter är i världsklass. Så smutsiga, så obehagliga och så smarta. Ovanpå det storslagen dansbandsindie.

Men som sagt, kolla på klippet och lär dig hur en publik skall tas.

Tillsist:
Det är saker på gång till "Klubb 031-The number of the beast!" För er som missat det hela: Den 6 december har jag och min vän Åsa klubb på Knast i Stockholm. Vi kommer BARA spela poplåtar från Göteborg. För att liksom visa 08:orna vad som gäller...
Om du är i Stockholm kommer du dit!
Finns som event på Facebook, lyckas inte länka just nu.

Jerry Boman

Inga kommentarer: