Två killar.



Efter att ha varit inventarier på Klubb Populär så var det äntligen dax för Klas och Christoffer i My darling YOU! att hoppa upp på scen. Det och klubben i sig bollade upp för en av de bästa kvällarna i mitt liv.

Återigen denna Populär. Världens bästa namn och världens bästa klubb. Det är som att hänga i sitt vardagsrum med polarna, gamla som nyfunna. Det spelas musiken man vill höra, med några små smarta kryddningar här och där. För var annars kan man dansa sig glad till Heut' ist mein Tag med Blümchen!

Med grötrimstitlar som "Please don´t talk to me I fall in love so easily" och "My heart beats too fast for our friendship to last" fick MDY snabbt en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Det här är onelinerspop, pang på karamellen direkt. Ut kommer en staccatospetsig rakbladsstil som står för sig själv. Tonårsångest i ren form.

Klas och Christoffer älskar sina roller lika mycket som vi älskar dem. Säg den fest som inte vill ha de här två på listan. De kommer alltid vara underdogs. De kommer alltid vara på samma nivå som oss andra. Jag kan känna igen mig i deras musik, i den minimalistiska stilen. Den man tar till när man är sprickfärdig av tankar och allt måste ut på en gång.

Skivor sprutar de ur sig lika snabbt som låtarna. Tycker inte det var längesedan förra skivan släpptes på Röda sten.
Vilket jag inser att det är. ett roligt år går så fort, så fort.



Ja just det, innan det blev lördag var det fredag. Världens bästa bandnamn I Love You But I’ve Chosen Darkness på Pustervik.
Det var riktigt kassa. Jag är djupt besviken. På nätet lät det bra, men i verkligheten blev det bara mossig americaindierock av gubbar med för mycket fritid.
Man som sagt, världens bästa bandnamn. Eller som Dapony Bros-Emil uttryckte det:
"- De borde fan franchisa ut namnet till band som vill ha en bra låttitel! Så kan de leva på det och sluta spela!"

Tillsist:


Ostig video men rolig låt.

Tillsist:
Alltså, 100.000 besökare! Tack alla! Jag älskar er allihopa!

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: