Hjälp Stefan!

Det var något år sedan nu, jag sprang på ett band från Stockholm med ett fantastiskt namn. Den Stora Sömnen. Jag gillade dem, inte bara för namnet. Det var rakt på sak texter och hela bandet hade ett avslappnat sätt.
De spelade ofta i Göteborg. Oftare än vad de spelade i Stockholm. Sångaren Stefan brukade komma på besök i Göteborg, på egenhand. Västkusten tog emot honom med öppna armar.
Sen flyttade jag till Stockholm och skulle ha en "Hej, jag har flyttat till er stad"-klubb på Nada. Jag hade fått höra att Stefan, som heter Randström i efternamn, börjat köra solo. På sin Myspace kunde man höra en illa inspelad låt. Det kan ha varit det mest nakna jag hört på svenska. Det kändes som om jag kände Stefan genom hans ord. Spelningen på Nada blev en succé, såklart. Det blir ofta så med stora stjärnor. För det finns inget annat Stefan kan bli, han kan bara bli en stor stjärna.
Jag är nu mycket glad att pressentera vårt första samarbete. Jag säger första för jag hoppas inte det blir det sista, Stefan är en in i själen god människa.

Okej, nog med hyllningar, här kommer ett videoklipp som i ett slag gör musikvideon som du sett den gammal. Mycket nöje.



Mer av Stefan hittar du här.

Och som vanligt, är du sugen på en musikvideo, hör av dig. jerry@jerryboman.se Jag kan inte lova dig en video som ser ut som de vanliga, men jag kan lova dig en sak, den blir unik.

Jerry Boman

Inga kommentarer: