Nyhet: Nu lite tråkigare!



Det är väldigt trevlig stämning på GayStraight2Hell. Det börjar redan när man betalar. Trevlig och snällt. Sedan fortsätter det, från bartenders till musiken. Även själva inredningen är trevlig (eller den del av inredningen som GS2H har adderat) ... Men de där seriestripparna är väl meningen att man skall vara cool och gilla men mig sa de inget.

Nåväl nu var det ju inte serier vi var här för utan musiken.
Lo-Fi FNK har sedan jag först såg dem i demotältet på Hultsfred 2004 varit favoriter i min hjärna. Smarta låtar och snygga analogljud. Nu har första stora skivan kommit, "Boylife", och så har då Leo Drougge (ja pappa är Mats och bossar på hattidingen Slitz...) August Hellsing förändrats lite. Det är mer funk och mindre lo-fi. Mer polerat och det där snygga ljuden är om inte borta som utbytta till snyggare.

Jag säger inte att de är dåliga men de är sämre. Jag gillar det inte lika mycket längre. Visst konserten är väldigt underhållande och Leo och Augusts sprittande glädje smittar av sig, men det är väldigt mer clean nu.
Historien skulle kunnat handla om ett hopsatt band som någon penninghungrig skivbolagssnubbe hittat på. Han som hört att "den däringa electropoppen is da new shit". Det jag menar är att det här känns lite tråkigt och förra årets grej.

Förra skivan EPn "...and the JFG?" är så mycket mer modern och nu. Både när den kom och nu i efterhand. Känns som en skön dusch. Det nya materialet är mest stillastående vatten som man själv får hälla.
Ibland är det bättre att smida medan järnet är varmt, det skulle ju såklart fixat skivan direkt efter EP:n. Nu är det för mycket tänkt och utlurat istället för att gå på känsla.


Lolo spelade låtarna man ville höra utan att man visste om det.

Tillsist:
Studenterna som bor bakom GP-huset har stans bästa terass! Herregud vilken utsikt och vilket läge! Kom inte och klaga på lite CSN pengar efter det!


Jerry Boman

Inga kommentarer: