Flipprigt kär.



Tack Olof, Honken, Micke, Matte, Martin, Daniel, Cornelia, Tobbe, Johan, Anna, Frida, Fille, Maria, Aine, Jacob, Rikard, Simon, Anders, Carlo Holtz, Fredrik, Viking, Mathias, Emma, Tjäder, Erik, David och Julie!
Musik enligt Jerrys ett års kalas fick en helt formidabel avslutning! Kör-hippie-pop är musiken för 2006!

27 personer. Svårare än så är det inte att göra bästa poppen just nu. 27 personer.
När Embassy snackar om att duon är det nya så är de helt ute i kylan. Storbandet är ju så mycket roligare. Kolla på Hemstad. Kolla på Dapony Bros.
Ju fler desto bättre! Pop extra allt!

Igår var det dax för I´m from Barcelonas (minns Manuell i "Pang i bygget") tredje spelning. Wish hade på något konstigt sätt upphävt alla tredimensionella rymdlagar och lyckas trycka in alla 27 på scen. Alltså jag tror de var 27 på scen. Det kan ha varit fler. När det är såpass trångt som igår så är det inte lätt att räkna.
Publiken och bandet blev ett. Vi var IFBs extra delux kör. IFB var vår publik och vi deras.
Det är någon form av sekt det här, hur kan jag annars fortfarande le? De har hjärntvättat mig totalt med sin ny-gospel!
Konstigaste låten heter "Bältros". Jag tror inte jag behöver säga mer.
"Tree House" är bäst. Enkel och helt oemotståndlig! Det är allsång redan på första reffrängen.
Liseberg och Skansen ni får ursäkta men jag vet att i källaren på Kungsgatan igår sjöngs det med mer glädje än det någonsin har gjort hos er. Var enda pojke eller flicka med lugg och karaoke drömmar tog i från tårna.



Då är det väldigt skönt att ha någon att krama på. IFB gör mig flipprigt kär. I flickan, i kvällen och på livet.
Att sedan min låsas bror är kär upp över öronen gör 2 december till en en dagarna jag kommer att rödmarkera i framtida kalendrar.

Tack än en gång! Tack Olof, Honken, Micke, Matte, Martin, Daniel, Cornelia, Tobbe, Johan, Anna, Frida, Fille, Maria, Aine, Jacob, Rikard, Simon, Anders, Carlo Holtz, Fredrik, Viking, Mathias, Emma, Tjäder, Erik, David och Julie!

Jerry Boman

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spelningen var sannerligen ett enormt lyckorus. Stod längst fram och sjöng sönder stämbanden av glädje, himlans va fint det var!!

Jävligt trevlig blogg må jag säga.

Tom Jerry Boman sa...

Upps.... men det är ju galet så många namn! Jag gillar nog bättre band som är en, men som låter som 27!