Ett år !

Det är med stor glädje som jag ser att Dapony Bros har fått skivkontrakt!
Inte en dag för tidigt.
Det är med värme, och en del suddiga tankar om svett, jag minns spelningar på Nef och Pustervik. Jag skrev bland annat ” Dapony Bros får Håkan Hellström att låta som en stockholmare” och ”När jag kämpar mig hem genom motvinden i den sena natten vet jag att jag kommer att överleva den här hösten med. Om Dapony Bros får ge ut en skiva”
När jag träffade en stor del av medlemmarna i deras replokal på Hisingen för drygt ett och ett halvt år sedan så tyckte jag att ”det här bör alla lyssna på, det går inte att stå emot”.
Nu slår min önska in. Nu kan alla lyssna på ryttarna från Göteborg!
Stort grattis från mig till Ponybröderna!

Ikväll är det jubileum för ”Musik enligt Jerry”. Ett år på nätet. Tiden går fort när man har skoj. Aldrig kunde jag tro att folk skulle läsa det här, än mindre reagera.

Vad gäller själva jubileumet så är en samlingsskiva är fixad, lägenheten "pimpad", vänner inbjudna och kvällen räddad i och med Måns Jälevik och I´m from Barcelona på Wish.
Låtlistan på "Musik enligt Jerry blandbandet" skojar man inte bort:



Nu fortsätter jag rakt in i solen med spröda vaxindievingar!


Jerry Boman

Inga kommentarer: