Stulna, missade och dåliga saker.

Jag börjar med det tråkiga.
Natten till söndag hade svängduon S.U.M.O inbrott och blev av med saker värda upp emot 100.000. Nog så tråkigt men det värsta är att allt deras nya material också är borta. Ett halvårs arbete rak ner i ån typ.
Jag sörjer med dem och hoppas innerligt att tjuvarna åker fast och får hårda straff.
Och att killarnas saker kommer tillrätta.

Helgen vecka 47 (om de bara varit ”Helgen vecka 48” så hade man ju kunnat skratta åt det) blev inte någonstans som jag tänkt mig.
Fredag och SKWBN stod på schemat. Tyvärr var det inte så planerat och när jag rör mig mot den röda punkten på Järntorget så ser jag en utomjordisk stor kö. Det var helt fullt.
I efterhand får man höra att det varit en helt fantastisk spelning. Johan och Peter till och med log på sina ställen!
Gick till Klara och fick lyssna på worldmusic kungen DJ Baba… då längtar till och med jag efter rock.


Lördag och Honeydrips. Men icke då, Wish var fullt av små brats som jag inte orkar umgås med. Jag och J gick till Radio London istället.
Där nere under valven stod Alex Face på scen.
Det är konstigt att killarna kan vara så unga och ändå spela så…ja gubbigt. Som Rolling Stones under sina tråkigare stunder. Ingen sexappeal där inte. Lite sjunga i hopprepet framför spegeln till farsans plattor.

Radio London är annars rätt spännande, som nyårsafton. Alla är så uppklädda och piffade. Det är verkligen roligt. Mer sånt!
Fast ragg faktorn är likamed Finlandsbåt. ”-Super du mig snygg, så super jag dig snygg”.

Just nu lyssnar jag på Montt Mardiés vackra Håkan Hellström-cover "Come On Eileen" och funderar på om "okynnes dricka öl" är ett problem för mig, eller om jag håller mig på rätt sida?


Jerry Boman

Inga kommentarer: