Ett "Aaaa-aa" betyder så mycket.

I somras så stod två av mina favoritartister på samma scen, The Hidden Cameras och Jens Lekman. Joel Gibbs ljusa röst blandades fint med Jens mjuka, mörka toner. Det var som himmeln besökte mig då.
Jag funderade på om det möjligtvis kunde finnas någon som slängde ner dessa två män i sin mixer och lät ny musik komma ut. Kanske kryddade med Beach Boys och Magnetic Fields.
Jag kom inte på någon som gjort det, men tyckte det var synd för det kunde blivit bra.

Nu har tydligen någon hört mina böner! Han kallar sig Pet Politics, men på dagarna så kan man ropa på honom med namnet Magnus Larsson.
Fantastiskt vackra poplåtar med "Aaaaa" körer från skyarna ovanför Göteborg.
Den första minuten på låten "The ghost Mary and her friends" är ren orgasm i mina öron. Herregud hur gick det till, Pet Politics har tagit över hela min mp3 spelare! Jag måste ha mer mer mer!

Lite låtar och annat hittar du på Pet Politics Fin hemsida.

Annars är det inte mycket med musiken just nu... En svacka typ. Men nu är hösten här och då tar jag nya tag.
Klart man vill krypa in i ett svart hål när det regnar utanför, så länge det spelas bra musik.

Jerry Boman

Inga kommentarer: