Pop, pop, puff...Borta!



”-Det är vi som är Salta Katten och vi kommer från Laholm med omnejd”
Platsen är nya klubben "Thursday Im In Love" på Respekt och det är snubblande nära buskis när Salty Pirates från Halmstad/Göteborg ställer sig på scen.
Men piraterna reder ut det hela och jag kan gärna stå ut med lite buskis om den serveras av människor som gör bra pop. Jävla bra pop.

”Sjung-a-med” -texter och ett evigt sökande efter den perfekta ”la-la-la-laaa” refrängen premieras. Redan i inledningslåten, I lost my virginity to the voice of Per Gessle, är bandet uppe på tå.
Jag vet det är en recensions klyscha men här är det på riktigt, frontlinjen är verkligen uppe på tå. Ser egentligen skitlöjligt ut men….villjan är stor och det lönar sig.
Det är naivt , frustrerat och skönt avslappnat med ett ”gött” blås. Vi är tillbaka i popsånger från runt -94. Tyvärr är det lite ojämt, kanske beror det på för lite material eller jag vet inte. Men det kommer nog att ta sig! Piraterna är här för att stanna!
Oj jag känner att det här inte blev så bra skrivet… Vad jag vill ha sagt är att det var verkligt bra. Inga metaforer, bara popmusik som går sönder framför oss. Hur fasiken förklarar man det?
Pop-pop-puff-borta.
Hur de tre personer som satte sig på golvet framför scen tänkte förstår jag inte…..



Jag undrar om Ola Salo, när han skrev ” Clamour for glamour”, kunde föreställa sig den i munnarna på ett killgäng på väg hem från krogen 04.55 en torsdag?

Claim to fame,
Clamour for glamour!!!
Oh padeo oh pa padeo!!!
Claim to fame,
Clamour for glamour!!!

Glam i fotbollshuligan-version! Stor humor!

Ikväll blir det Matti Alkberg på Pustervik.
Killen har ju ändå gjort den första punkskivan där barn är med i tacklistan!

Ses där!

Jerry Boman

Inga kommentarer: