Vackert och skrämmande.

Hemmbygd pizza
Har precis kommit in på Stockholms central.
Det är en vacker stad det här. Speciellt på sommaren. Jo, jag tycker det. Himmelen är helt lila och solen går ner i skogen eller något annat långt borta. Det säger i alla fall inte plums som på västkusten. Men det är vackert på ett annat sätt som ni vet. Man vet när man skall gå hem.

Men det är en skrämmande stad. Blir helt livrädd när man åker överbroarna sista biten. Jag är verkligen en toklantis när jag är här. Hittar knappt på centralen.
Står fel i rulltrappan. Är vilse på en sekund. Blev lite rädd för en kvinna som satt på golvet.
Det är bättre med Faktum-Hasse i Nordstan. Han känns trygg ändå.
Spännande och safe.

Länge höll jag reda på hur många gånger jag åkt tunnelbana i Stockholm. Det var bara typ förra året jag kom över 20 gånger. Då hade jag alltid några stämplingar kvar på remsorna jag köpte när jag var här. Nu har jag slutat räkna, men jag är nog ändå inte över 30 än.
I morgon bör det bli n resa till festivalen och en hem.
Spännande och skrämmande.

Nu blir det hemmabyggd pizza hos syskonen Källs. Vi har FF hos deras föräldrar. Sprit, 6 liter vin och pizza. Kan bli en bra kväll.

Idag är det någon slags raggar träff i stan. Och de har säkert inte åkt tunnelbana alls. Ha!

Just det ja, maten slutar man ju såklart med en cigg. Musik enligt Jerry står ju som ni vet för feströkandet.

Jerry Boman

Inga kommentarer: