
Fira en svinbra skiva
Ingen har väl missat att Samtidigt Soms platta är senaste tidens bästa, kanske årets platta redan nu? En sak du inte missar är släppkalaset på fredag! Kommer smälla därinne! Ses längst fram!
Erik kommer spela synth (glöm inte att kolla in den snygga handen!), Powerblade-Alex kommer spela bas och inget kommer bli sig likt efter den där kvällen.

Att släppa sina skivor
Mikael Carlsson (Honeydrips/Dorotea) skall göra sig av med alla sina skivor. Han beskriver det som vemodigt men skönt. Jag har funderat på samma grej. Skulle nog bara känns skönt.

Släpper låtar innan de släpper skiva
Kusowsky har gjort en verkligt bra skiva! 25 februari släpps den, men redan nu kan man lyssna på Myspace. OCH så bör man titta in lite då och då på deras vanliga sida, det skall tydligen komma upp tolkningar av deras låtar som andra band gjort. Verkligen spännande! Covers redan innan skivan är ute!
Blekinge är väldigt bra just nu! Faktiskt är de ännu bättre live om ni missat dem.

Ingen skiva, inga namn, bara hemligheter
Imorgon fredag kommer man kunna se en intervju med Göteborgs hemligaste band just nu, Kavalleriet, på TV4. Det hela sker klockan 18.30, men redan nu kan man titta in på Tv4Nyheterna Göteborgs hemsida och se efter om man kan klura ut vilka som gömmer sig bakom namnet...

Daglig skiva gillar inte bra skiva
Okej, jag bryr mig inte om alla gillar samma saker som jag gör. Men det är så roligt att det börjar segla upp ett hat från många håll om att jag bara gillar musik från Göteborg. Eller hatet verkar ligga i att Göteborg totalt dominerar popscenen nu, klart folk retar ihjäl sig på det! Nu ligger det en viss sanning i att jag gillar band från västkusten, men egentligen vänner, vad är det för fel med det? Och att jag skulle tycka att Pats är dagsländor vet jag inte, men roligt är det!
Jerry Boman










