De Montevert skrev en sång om mig och sorglig kärlek


En onsdag på Södra Bar. Våren tar sina första steg utanför, vintern de sista andetagen. Här inne samlas ett trettiotal själar för att lyssna på musik under Klubb King Kongs flagg. På scen står Ellinor Nilsson, känd som De Montevert. Hon har ny gitarr, en glittrande vit med gulddetaljer. Den är enormt vacker. Ett smycke.

Allt det blir lätt overkligt och oviktigt för mig den här kvällen. För Ellinor har gjort en låt om mig. Inte till mig, utan om mig. Hon har förstått en sak som jag knappt själv förstått. Hon är väldigt väldigt klok Ellinor.

Sången heter Jag vill ha mer och är en sorglig historia om kärlek. För den kan vara det, kärleken. Sorgligare än något annat, när allt går fel. Ingens fel, det bara spricker.

Tack Ellinor. Jag började nästan gråta.

Jag vill ha mer by de montevert
De Montevert på Soundcloud.

Tillsist:
Något senare sitter vi ett gäng på Lilla Hotellbaren. The Sounds håller efterfest. Hela Skåne och Måns Herngren gör sitt bästa för att komma nära Maja Ivarsson. Stundtals ser det rätt roligt ut.
Varför berättar jag det här? För det är olika sidor av samma mynt.


Tom Jerry Boman

Inga kommentarer: