Smsintervju med Azure Blue:
- Manifest är det största som hänt


Foto: Elin Bandmann
Precis nyss blev det klart att Azure Blue med skivan Rule of thirds kammade hem priset som Årets PopManifestgalan. Mannen bakom det blåa namnet Tobias Isaksson var tillsammans med Jonathan Johansson, Korallreven och Loney Dear nominerade men det blev alltså ex-halläningen som vann.

Otroligt välförtjänt måste jag säga! Tobias är inte bara en väldigt god vän, han är också en väldigt ödmjuk artist. Visst, han kan precis som alla andra få hybris men hela tiden finns hjärtat där och inte sällan han han glimten i ögat kring sitt eget verk.

Tobias och Henrik Blomqvist befinner sig just nu på turné med Azure Blue i Spanien och när jag försöker nå dem verkar telefonnätet överbelastat och samtalets bryts hel tiden. Tillslut svarar Tobias via sms:

Jag står - på riktigt - i en bar i Madrid och skriver autografer på biljetter till vänner (som jag väljer att kalla det) inför en fullsatt publik. Overkligt. Har inte gjort något på tre år och här är alla som gillade mitt förra band (Irene min not) på plats och säger att jag är i mitt livs form. Jag är rörd. 
Och samtidigt kommer sms om att jag vunnit ett pris i Sverige som utan tvekan är det största som hänt mig. 
Jag vill tacka Claes som var min backup som skulle ta emot priser om jag mot all förmodan vann. Jag vill mest av allt tacka Disa som står ut med att vänta på sin självförverkligande tönt till gubbvän. Sen vill jag tacka alla som vet vilka de är. Kärlek.

Vi alla sänder kärlek tillbaka! Du är så så värd det här priset Tobias!


Azure Blue på Spotify

Tom Jerry Boman

Inga kommentarer: