Nytt: Jullåtar som inte är jullåtar


Julfeeling i Liljeholmen 07:53
Så satt vi där i mitten av december, regnet föll hårt över staden och någon speciell julfeeling ville inte infinna sig. Vi gick till en bar, tog en öl, tog en till och försökte skapa egen tradition. Vilset vändes öronen mot himlen. Då, som ur ett vakuum vi inte känt, sipprade toner och röster, nya för oss, nya för alla. Det var då julen kom till mig, i den berusande känslan av att det gamla ska rensas bort och det nya ska svepa in.
Här är tre nya färska "jullåtar" som ger dig rätt känsla.Med Daniel Gilbert, Light Parade och Ep´s Trailer Park.

Daniel Gilbert - Led II

Kanske inte en jullåt i den bemärkelsen, men det vilar något ensamt och för mig väldigt förknippat med julen öven det här tillbakalutade slidegitarr-ropet efter kärlek. Slutet är magnifikt! Är detta det första smakprovet från Gilberts kommande skiva? I såfall sätter jag mig och väntar redan nu!
01 Led ll by Daniel_Gilbert

Light Parade - Santa Is A Rider

En riktig jullåt…eller? Här är fördelen att man faktiskt inte riktigt hör texten, för den här låten från ex Thermostatic-medlemmarna trillar in på min topp 10 i år! Älskar ljudmattan alá Raveonettes! Och är det inte precis så här julen är, lite bjällror och sedan mangel fram till 26 december?
Fördelen med att man inte hör texten är att jag kan lyssna på den här i juli utan att det känns konstigt, för det vill jag göra.
Light Parade - Santa Is A Rider by Light Parade

Ep´s Trailer Park - Lovesong/Girls Just Wanna Have Fun

Stockholms trevligaste band/killarna som aldrig ger upp kommer släppa en cover i veckan fram till jul. Det är årets julklapp! Lyssna på vackra Madonnalåten och försök att hålla tillbaka tårarna till The Cures Lovesong. Det kommer upp fler covers här. Håll koll!
Lovesong - Ep´s Trailer Park by Ep´s Trailer Park Girls Just Wanna Have Fun - Ep´s Trailer Park by Ep´s Trailer Park
Jerry Boman

Inga kommentarer: