NYHET: Lyssna på Mattias Alkbergs kommande skiva



UPPDATERAT: Läs vad Alkberg själv skriver ang nya skivan och låtarna. Helt fantastsikt roligt och kanske det bästa meddelandet någonsin. Här läser du.

Nu kan man förhandslyssna på Mattias Alkbergs kommande skiva. Fyra låtar ligger uppe och det är ju som vanligt helt briljanta texter. Inte ofta man vill lägga upp hela texter men den här gången känns det viktigt. Det här är en viktig text. Inbäddad av spöklik, skrämmande musik slår Matti hårdare än någonsin. Karln slår alla andra småpolitiska band med mil. Långa norrlänska ödsliga mil.

Bit i kudden, skattebetalare

Coop forum, eftermiddag, en gnällig, upprörd röst:
”De kommer hit och tar över!” 2010. Höst.
Och ingen pallar svara. Ork räcker inte till.
Nog med sitt eget skitliv, i högerutopin.

”Ingen bestämmer över mig!”
Men du kan inte klara allting själv.
”Ingen bestämmer över mig!”
Man är fri, så ensam man någonsin kan bli.

Valrörelsen är över. Men inget är som förut.
Det har det aldrig varit. Allting är alltid nytt.
”Vi har problem”, en mjuk röst som inte menar någonting.
Två vackert sorgsna ögon. Kamouflerad psykopati.

”Ingen bestämmer över mig!”
Men du kan inte klara allting själv.
”Ingen bestämmer över mig!”
Man är fri, så ensam man någonsin kan bli.

Här lyssnar du på fyra låtar från den kommande plattan. Den 21 september släpps den och får namnet Anarkist. Lördagen den 18 juni blir det släppkalas på Riche i Stockholm för första singlen. Jag är där. Du är där.

Tillsist:

Om du mot all förmodan och vett inte sett Alkberg åka båt med mig så kolla här:



Jerry Boman

Inga kommentarer: