Brevet från Mattias Alkberg



Hej,

Den 21 september kommer mitt nya album Anarkist (det är inte bara ett album, det är även en bok, men mer om det då), men att bara gå omkring och veta detta utan att få höra en endaste ton skulle kunna förstöra er sommar. Jag vill inte ha det på mitt samvete, så jag låter er ta del av denna fulländade rockklassiker under tiden.

Asterism & Obelisk släpps på alla de vanliga digitala ställena den 13 juni och passar bra att dansa lite långsamt till. Eller bara lyssna på i hörlurar eller högtalare när ni kämpar er igenom vardag såväl som helg, sommarlov som semester, mellan lön eller studiebidrag eller A-kassa. Eller medan ni väntar på understödet från de sociala myndigheterna.

Det här kanske verkar fåfängt från min sida, (och inte nog med det, jag tänker strax prata om mig själv i tredje person) men jag tänker att det kan vara skönt och till stor tröst att veta att (NU!) Mattias Alkberg & Nerverna tänker på er.

Och fåfängt, jag vet inte egentligen. Dels har jag lyssnat på låten sedan i november och är vid det här laget helt övertygad om att den är grym. Till och med mer övertygad än då. Men jag tänker även att ni har väl också öron? Ni kan väl lika väl som jag (eller Stig Larsson...) urskilja kvalitet? Jag har inte mycket annat att bidra med i alla fall, och jag vill bidra.

Kanske ni känner er mindre ensamma? Eller känner er bättre än mig, lite förmer, efter att ni hört låten? Vilket som, jag vill bara att ni ska ha en bra sommar. Kanske ni orkar er igenom en dag till och en dag till och en dag till och så vidare. I denna jämmerdal som kallas livet.

Vänligen,
Mattias Alkberg

Läs mer om hans släpp här.

Inga kommentarer: