Helg: Tjuvlyssna på ny musik!


Under helgen har du en exklusiv möjlighet att förhandslyssna på ett band som jag beskrev:

...låter så som Alf egentligen ville låta, de dagar han inte ville vara snäll. Bandet är korsningen mellan det skitiga från Legenden, popkänslan hos just Alf och den kraschade bilen som du lånat av polaren. Bandet är statusuppdateringslyrik. Den energiska vännen på sidan med blåvitaloggan som berättar allt... 

Läs mer efter hoppet.
Ni vet, det finns städer bortom Stockholm, Göteborg, långt bortom Malmö. Små samlingar hus vid vatten, där söndagar får en helt ny innebörd.
En av dessa städer blomstrade under drygt 25 år, varje sommar var det plötsligt kö till pizzerian, kö till Konsum och framför allt var det kö till toaletterna. Den lilla staden heter Hultsfred och vore det inte för en festival som fanns en gång skulle ingen märkt att den lilla staden fanns.

Som tur är finns det människor som totalt skiter i den lilla staden, att de råkar bo i den, som saknar småstadens så vanliga tillbakahållenhet. Som saknar spärren: Ingen kommer lyssna mer än våra mammor. Det finns band som drar på med raka ryggar.

Bandet heter Huvudlinjen och jag tipsade er om dem i september, för er som missade:

Huvudlinjen drar runt och sparkar på stenar. Springer runt för livet är dem hack i häl, ett svart/vitt liv som de aldrig vill vara en del av. Huvudlinjen får man lyssna på några gånger. Sen sitter de där, mitt i reptilhjärnan, grävandes, rullar ut taggtråden runt ditt sinne. Det är inte lätt det här. Samtidigt som det är de enklaste melodierna och nutidsdokumentet.
Jag klickar Gilla. Om och om igen.


Under helgen kan du förhandslyssna på deras kommande skiva! På måndag stängs sajten ner, och finns bara Myspace kvar. Ta chansen!

Huvudlinjens hemliga sida (uppe till måndag)
Huvudlinjens Myspace


Tillsist:
Jodu, uppe till höger kan du följa mig...igen. Jag gjorde ju ett test för flera år sedan med att uppdatera er om var jag befann mig, men tekniken var inte riktigt mogen. Nu är det bättre. Så stalka på och lev med tanken på att detta är framtiden.

Det är ingen realtids uppdatering, det drar så helvetes mycket mobilbatteri, men jag lovar er att uppdatera er hel tiden. Jag tänker inte mörka. Inte ens när jag den 17 januari kommer gå in på Café Opera...

Jerry Boman

Inga kommentarer: