Nytt: Det här är duon
som är Lilla Sällskapet!


Kommer ni ihåg november? Vi drunknade inte i snö, det gick att gå ut utan dubbla strumpor och jag berättade för er om Lilla Sällskapet och låten Snart? Först av alla fick ni som läser här smaka på det här nya, men sagan började redan i sommars. (dock missade alla det hela då, mer om det längre ner)
Även om du inte minns något av detta efter en vecka med glögg så släpper i dag, nyårsafton 2010, Lilla Sällskapet sin första samling låtar, på Spotify. Som sig bör.
Ja, just det, då i november hade jag inte en susning om vilka Lilla Sällskapet var. Nu har jag klurat ut det! Genom en webbsida från i somras…



Nya låten Genova drar tankarna åt ett snötäckt vinterlandskap och ner för backen kommer Andrew Ridgeley. Ja, det är han "den andra i Wham". Bakom honom lägger både Adolphson och Falk fina åttor och rakt genom hela härligheten susar, på förmodad stjärtlapp, Kristian Anttila. Greta & The One Night Stands hejar på längs med hela banan. Det är med andra ord synthigt, svenskt och en smula hittigt.

Vilka är det då som ligger bakom det här, som jag tycker kan bokas in av diverse klubbar runt om i stan? Jag fick ett hett tips om att det var Afasi från Afasi & Filthy/Maskinen. Helt fel… eller inte, för Maskinen är en väldigt bra ledtråd.

Lilla Sällskapet består av Erik Emanuel Nordström på sång och Mats Norman, den siste är just dj och producent i Maskinen!


Här hittar du låtarna på Sportify!

Och HÄR har duon gjort en fin fin spellista med låtar de gillar! Lilla Sällskapet ligger så klart först...

Bra nyårspresent!

Tillsist:
Vad var det då som hände i somras, när vi alla verkar ha missat Lilla Sällskapet? De spelade på Mariatorget, mitt på Söder… Ibland händer det saker när man minst anar det!

Jerry Boman

Inga kommentarer: