Inte en tanke på stillheten

Springer från tunnelbanan. In på Centralen. Över torget. Tittar på tavlan. Spår tolv. Tolv. Va fan finns spår tolv? Se mig omkring. 1-8 rakt fram. 15-18 åt höger. Va fan är spår tolv!
Hittar. Springer. Knuffas. Åker tåg i 400 kilometer i timmen. Kommer fram 1 minut för tidigt. Går till Heden. Kollar på en fotbollsmatch med mediefolk. Och Glenn. Rusar hungrig mot Kungstorget. Inga falafelvagnar. Va fan. GBGs bästa är borta. Äter dyrthai. Går över torget. En öl under fruktiga, fuktiga tygtak. Sommar i Göteborg. Släpar väskan upp för Avenyn. Längst upp. Tomt ställe men fem vakter. Hinner tänka: "Här lär det smälla i natt och de vet om det". Får ställa väskan i garderoben. Gratis. Nerför trappan. Finlandsbåt. Tom Finlandsbåt. DJ pumpar taktmixar. Ingen hör. Jagar fylla. Folk anländer. Pratar med alla de trevliga. 98 procent fulla kläder på stället. Om inte mer. Fullt med folk på dansgolvet. Det kan inte dansa till The Knife. Star Wars introt. Ridån. Höger till vänster. Laddat band. Dapony Bros. Kära Dapony bros. Sett dem kanske tjugo gånger sedan den där sommaren 2004.
Svår början. Jobbar hem publiken. Får med sig alla när en låt smiter över i skaversionen av Everybody (Backstreet's Back). Märkligt ändå. Men bra. Dapony är bra. Jag får energi. Mycket energi. Hoppa upp. Hoppa ner. Repeterar. Repeterar. Högsbohöjd avslutar. Dapony. Allsång. Förtjänat. Ridå. In bakom scen. Gratisöl. Oklar källa. Nej till teguila. Nynnar "Tills jag började med tequila och blev trummis i en ny orkester". Snor tillfälligt slipsar. Ut genom folket. Hämtar tung väska. Taxi mot landet. Dörr. Trappa. Säng. Sova.

Mitt i allt det där, i mitten av natten står Max Gronowitz. Stadig. Glimten i ögat. Binder samman galenskap med genialitet. Framgång med litenhet. TVshow med barklubb. Vin med vatten.
Fantastiskt.

oh the world won't understand
it's left no time for us


Tillsist:
Klubb King Kong i morgon onsdag. Eftersom Sjöhästen la ner så fick fin fina klubben flytta. Jag vet inte, men Södra bar känns som helt underbart! Jag vill inte höra massa klagomål på att "Det var bättre på Sjöhästen". Då var då, nu är nu. Gillar du det inte så kan du ju alltid kolla in den fantastiska utsikten...
Tobias Isaksson (Irene) spelar. Det ska du fan i mig inte missa! Tydligen sitter han inne på ytterligare en ny låt nu också, med valthorn. Valthorn!







Så här såg det ut när Tobbe premiärspelade nya låtarna häromveckan:



Tobbe kan bli höstens Joel Alme. Punkt.

Läs om allt här.

Tillsist2:
Bästa videon just nu. Herregud! Eller Årets Video! Du måste kolla hela.



Tillsist3:
I morgon presenterar jag en rolig grej som kommer hända på Midsommarfestivalen. (Där jag spelar skivor).

Jerry Boman

Bookmark and Share

Inga kommentarer: