Petter och Simon

Alla som någon gång varit på en konsert med Kristian Anttila har förmodligen lagt märke till en energiska lintotten på kanten. Han som aldrig står still. Petter Seander heter han och nu har han släppt en soloplatta. En bunt sånger som faktiskt väldigt väl sammanfattar Petter på scen, det är kontrollerad adhdpop. Riktigt bra.
Igår spelade Petter på Kafe 44 i Stockholm och tänka sig, det var ännu bättre live! Publiken kanske inte riktigt var med på tåget men jag drömmer just nu drömmar om Petter på ett fullsmockat ställe sent om natten. Där har du vårens explosion!



I just det här klippet får Petter sällskap av en annan go kille, Simon Norrsvenden. Han är med på skivan och sjunger duett, men live kan jag tänka mig att det inte kommer hända så ofta. Så ta vara på filmen!
Låten heter Illusions never die och jag gillar den mycket!

En grej var dock helt kass igår, ljudet. Verkligen. Jag gillar inte att man fixar spelningar, drar hit bra grejer hela vägen från Göteborg för att bara slarva bort det med en kass ljudtekniker. För det var den personens fel, hon/han kan aldrig lyssnat på en livekonsert i hela sitt liv.
Att det var mörkt på scen, ja det ser ni själva...

Jerry Boman

Inga kommentarer: