Jul, ge upp!

Nu är jag väldigt trött på allt vad bjällerklang, jul och ordet "Christmas" i låtar heter. Två söndagar i december har Hej Stockholm! kastat julglitter i form av julmusik på Nada, och det känns som man är en överkokt sojajulskinka i huvudet. När man sätter sig in i ämnet julmusik så inser man snabbt att det finns en herrans massa skit. Kanske 90 procent av all världens jullåtar är ren dynga, alternativt så sönderspelade att personer helt utan takt och ton ändå kan sjunga med i dem. Låtar som är inpräntade i vårt dna, lika utslitna som julkrönikan på ämnet "stress".MEN det finns en del julsångsguldkorn:

The Surfaris – A Surfer's Christmas List
Lyssna på en del av de låtarna jag spelade (Spotify)









Över jul och nyår gäller Göteborg och här finns en del saker att göra:
25 dec: Dapony Bros på Sticky. Johannes Vidén och Jonas Schwartz på Pustervik.
26 dec: Spelar jag Rock Band och dricker Galliano i Änggården.
Sen har Kontiki bartömning mellan den 27 till den 29 dec.
30 dec: Bye Bye Bicycle + Portrait Painters på Pustervik.
På nyår går alla till Riorio och firar att hela 00-talet rinner bort med Luxery. THE EMBASSY och DOROTEA spelar och det är ju konstigt bara det!

(Är du kvar i Stockholm tycker jag du ska gå till Landet den 30 december. Tada Tátà, de Montevert samt The Andersen Tapes gillar jag INTE att jag missar! Cosy Den håller klassen hela vägen.)

Tillsist: Fan vad jag gillar det här!

Ny video och ny låt med Hufvudstaden.

Tillsist2:

På tal om juldagen och Dapony Bros, ni som inte sett videon förr kolla speciellt vid 02:38 och framåt...

Tillsist3:
BRA skiva någon glömt i djbåset på Nada!
















Jerry Boman

Inga kommentarer: