Glädjetjut och hopp!



Vad glad jag är nu! The Joy Formidable kommer till stan den 21 november! Det kan vara det bästa bandet på mycket mycket länge som kommer utomsockens i från.
The Joy Formidable låter som en korsning av Matt & Kim och Glasvegas. Montomt skrikmangel med glädje. Upp med kravallstaketen på Debaser!
Hej åh hå hurra!

Och att Sonic Surf City gör nya låtar är en sådan nyhet att jag hoppar högt! Ola Hermanson sjunger nog "Ohioiii Oioooo" fler gånger än någonsin men annars är allt som vanligt hos Norrköpings turbosurfare. "Vote for summer" är en popsmocka som kommer riva ett dansgolv när som helst! Jag röstar på sommar!

När vi ändå är inne på Myspace hela bunten och snurrar kan man ju ta och lyssna på följande:

Anna Hamilton
Små elektroniska ljud blandas med skimrade nätters mystik. Sitter här och tänker på vinjetten till Cheers. Sinatra möter Miss Lee. Bitar av klubb, bitar av natur. Hög hatt och Fjällräven, allt i ett.
"Walk of shame" är helt helt jävla briljant! Veckans fynd!

Gå in HÄR och klicka på ljudklippet längst ner, en väldigt bra cover på favoriterna The Bombettes "The Thief". Väldigt bra!

Emma Boman
Här håller vi folk med samma efternamn bakom ryggen. Vi är inte släkt vad jag vet men det är så vackert att det inte går att undanhålla er. Levande ljus-musik. Jag vill sommna till det här, inte för att det är tråkigt på något sätt, utan för att det är så inbäddat.

Cass McCombs
Vi kommer bråka om vilken låt som är bäst när året är slut. Men det kan mycket väl vara "Dreams-Come-True-Girl". Jag vet inte, men det verkar som han missar Sverige? Eller ser ni honom någonstans? Tjoa till i så fall!

Här är det i allafall Girls som gör en fin version av låten:

Girls "Dreams Come True Girl" (Cass McCombs) from Left | Right Hand on Vimeo.



Jerry Boman

1 kommentar:

SG sa...

Att Cass McCombs inte kommer till Sverige är en ren tragedi, faktiskt.