Åh Håkan...







Plötsligt slår det mig. Jag glömde nästan bort, i jakten på nytt glömde jag nästan bort. Så ivrig att renovera att jag inte såg väggarna, inte såg struktur. Springer för fort, dansar för mycket.

När jag flyttade till Göteborg hade Håkan precis släppt sin bomb, Känn ingen sorg för mig Göteborg. Den hade ännu inte landat hos alla men jag kände att jag var på rätt plats. Det där var ljudet till min upptäckt av västkustens huvudstad. Alla nya gathörn, nya fönster, nya händer. Håkan satte ribban för hur det skulle bli, en himlastormande resa rakt in i framtiden.

Börja helgen med att gå till Gröna Lund och bli en större människa. Kom igen nu alla, låt mig få ta del av den här stadens bästa ansikte.
Vad kan vara viktigare en höstfredag i den nya främmande staden än att känna sig lite hemma för någon förslupen timme?

Jag undrar vad som ska bli mitt Stockholms soundtrack?

Jerry Boman

Inga kommentarer: