Nu smäller det!




Imorgon (läs torsdag 24 maj) sitter jag i lokala Nyhetsmorgon Göteborg Väst och presenterar den första "Hetast på Allears Göteborg" -listan! En klassisk topp 5 lista, de låtar som ni i Göteborg gillar bäst på Allears. Samtidigt är det premiär för Allears Göteborg på nätet.

Det kan jag ju säga med en gång, jag tycker inte som er som röstat fram listan. Främst för att det är en massa band som ännu inte lagt upp sig på Allears men även för att det trevliga med det här jobbet är att alla inte tycker lika. Det vore ju jäkligt tråkigt om jag sagt: Jaha de var ju precis de låtarna jag ville ha i topp.

Nu berättar ni i Göteborg vad ni gillar och jag berättar vad jag gillar. Förmodligen lär vi oss ett och annat.

Kvart över nio torsdag morgon i TV4. Kolla in!
Det hamnar på nätet under dagen för er som inte har tv.

På tal om att gilla eller inte gilla band: Ett band jag gillar just nu är Mars TV. Jag gillar dem så mycket att jag dubbat dem till Veckans Raket på Allears Göteborg. Lyssna på sidan vad bandets sångare Jimmy har att säga om det.

Och så var det ju det här med bloggen då....Jo, den kommer finnas kvar med oinskränkt styrka. Kanske till och med lite mer. Du kommer hitta den här, och på Allears Göteborg. Man kan säga att de köpte över mig...eller kanske... inte men låt mig få känna mig lite som Zlatan för en gång skull!

Jag kommer alltså fortsätta skriva om all bra musik i Göteborg. Jag kommer berätta ännu mer om de fina människorna som gör den här staden levande, de som inte får en spänn i bidrag men som ger människorna massa för själen.
Jag kommer med andra ord hellre skriva om "Koloni", "Cosy Den" och "Gött å va go!" än om någon skojjare på Lisebergsscen. Allears Göteborg är en site för osignadmusik, det vill säga precis den jag brukar gilla.
Mitt indiehjärta går inte att köpa.

Undertiden kan ni med band lägga upp er på Allears. Grattis och fint. Ni andra kan ju glida in och rösta på ert favvoband eller bara hitta
Och bara så ni vet: jag kommer gillar bra musik oavsett om det ligger på Allears eller inte.

Jerry Boman
redaktör Allears Göteborg

Inga kommentarer: