Äh, det finns ingen bra rubrik för Popaganda.



EXTRA:
Jag fick just reda på att Henrik Berggren kommer till Hultsfred! Plötsligt blev världen typ 40.000 % bättre! Jag ryser redan nu!
Jo, jag är galen över att Lou Reed kommer oxå...

Och nu kan du läsa vidare om det jag egentligen skulle skriva...när jag lugnat ner mig.

*****
Det blir till att resa för ert alldeles egna indiepop-pretto! På torsdag tar jag och den söta bilen till Stockholm för att ramla runt lite på Popaganda.
När GUD tar upp gitarren kan man inte missa det hela.
På torsdag klockan 19.15 är det faktiskt så att Henrik Berggren tar fram gitarren och sjunger några Broder Daniel sånger för oss alla. (kanske dax för att ta bladet från munnen Henrik och dra iväg några av dina egna låtar också?)

You're standing on the paving
by the office building
they've got so much to do
never time for you"

Typ där har ni några av de bästa textrader som finns. Förklarar väldigt mycket om mig, kanske om dig också.
En sak vet jag: allsången kommer höras ända till Påvelund!

Om jag nu kommer att landa efter att Henrik slutat spela så finns det en del annat se och höra på Popaganda.

Om vi tar det dag för dag så blir det så här typ (detta är alltså grejjer jag vill se, om det blir så kan ni ju läsa senare...):

Torsdag.

C.aarmé. Förra gången blev jag rädd, fast på ett bra sätt. Jessie är en helt galen sångare och väldigt snygg faktiskt.

Jenny Wilson
. Jag gillar henne men lyckas alltid missa henne. Hon har ju så fina kläder! Nu jäklar skall det ses!

The Kid. De har utvecklats, blivit många fler och bättre. Ljudet är snyggare och Patriks idéer är större än någonsin.

Fredag.

Strip Squad. Det nya mesiga/hårda. Kärlek vid första lysningen. Det är så popdirekt att ljuset verkar hamna på efterkälken. 15.00 är jag där!

Pascal. Ok, jag är helt såld. Jag är så naiv så jag är såld och jag gillar när jag blir det. Tredje gången nu då och jag kommer älska er lika mycket den här gången med! Och jag ångrar att jag missade tillfället att få deras pin i ett litet svart paket. Undar om personen som skulle ge mig det kommer förlåta mig?

Loney, Dear. Härifrån kommer en av årtusendets bästa låtar. Kör du den Emil (och ni andra) kommer jag lipa. Igen.

Cat5. Bra låtar, roliga frisyrer och allt det där andra som gör er så hippa. Okej jag ger mig, jag tycker det är bra!

Emil Jensen. Poesins räddare. Skånska är sexigt! Snygga meningar.

Frida Hyvönen. Nu är jag mer än sugen på Frida igen! Piano håller i sig som den nya gitarren den här våren också.

Lördag.

Hets. Bara för en sån sak som att få höra Ulf igen. Tänk om Uffe kunde glida förbi och sjunga duett! Du skulle den här punken bli större än dig och mig.

Andreas Mattsson. För minnena. Tänk början på 90-talet. Möjligtvis. Jag tar på mig min randiga t-shirt och försöker se svår ut.

Hello Saferide. Jag började gråta på Popadelica. Mer behöver jag inte säga va ?

Sophie Rimheden. Det är så coolt med det ocoola i elektronisk förpackning. För det är inte coolt om du trodde det vännen.

Zeigeist. Det ryktas om terrormetoder mot The Knife mp3:or. Snyggt och mörkt är det iallafall. Och en oktav högre än knivarna själva.

Regina. Det är faktiskt så att det kommer bra musikgrejer från Finland, i dagarna har man ju tvivlat. Jag fattar inte ett skit av vad de sjunger men vackert är det. I´am a sucker för sköna ljud you now!


I vanlig ordning när jag skall till Stockholm så är jag nervös. Hur skall jag hitta? Säljer de Crêpes mitt i natten på vägen hem? När går vagn...tunnelbanan?
Men den här gången har jag en bra guide med mig. Söt är hon också och känner till en massa gator som jag bara sett namnet på i Monopol.
Man kan aldrig vara nog så försiktig för "vilse-spöket" som lurar i stora städer.

Hur det går kan du läsa här och glöm för alltivärlden inte att kolla in på min Fotoblogg. Klicka i spalten till höger längst upp, it-kid!
Det finns inte så mycket där än men under dagarna i Stockholm kommer det hända saker.
Ha muspekaren på uppdatera och stanna inne!


Tillsist:
Bara så ni vet: Den här bloggen kommer aldrig att ges ut som någon bok. Vill ni veta vad jag tycker, känner och är så får du läsa det här. Missar du det så...Allt viktigt händer nu och det blir lite dumt att skriva in det i en bok. Då är det ju över och något nytt är viktigare i hjärtat och hjärnan.
Vill du veta hur jag mår? Det kommer du aldrig att få reda på, på riktigt.
Inte här, inte i någon "block" eller på någon blogg.
För det är en hemlighet.
Men man kan läsa mellan raderna om man har rätt glasögon.


Okej, det om det.
Då ses vi på Popaganda då va? Om du vill kolla in lite superfina bilder från festivalen kan du nog surfa in på Rockfotos hemsida undertiden eller i efterhand. Trevliga Pauline & Co kommer nog hänga framför varje scen och som vanligt ta gryma bilder.

Jerry Boman

Inga kommentarer: