Multivitamin för dig och mig.



Navid Navid Navid Navid
hade jag ingen flicka skulle jag fråga om vi skulle sticka
men sanningen är den att även hon blev kär
i dig
i orden
i hela kvällen
allt som hände där
på jord en kväll som var vanlig i november
fast jag ljuger för inget var vanligt den kvällen
so can i remember
en av de bästa jag varit med om

Nej, jag lägger ner. Jag tror inte jag skall försöka skriva poesi mer. Men Navid Modiri får en på så gott humör, man blir så peppad. Jag vill försöka mer mer mer.
Fast jag vet att jag aldrig kommer komma nära. Det är inte många som gör.
Pop-regge-poesi-kulsprutan Modiri står över oss.

Frågan är om det inte är Navid och Gudarna som alla arbetströtta och höstdeprimerade i motvind behöver? Det sprider sig många många leenden på Jord den här alldeles speciella kvällen. Vi får lektioner i det mesta och blir på ett vänligt sätt uppläxade.

Navid och hans Gudar ("bara" Kristian och Kristofer den här kvällen) bjuder på rosa regge och turbofontäner till texter. Alla dessa poeter som brukar få för sig att ställa sig på en scen och köra slam, dunk och handklapp framför publiken brukar inte alltid kamma hem mina applåder.
Modiris texter går knappt att läsa, och det är en komplimang. De måste spruta rakt ur författarens mun. Hamna som en spottloska rakt i nyllet. Slå hål på våra vintermasker.
Då får man starka applåder från mina taniga pop händer.

Bäst är den fantastiskt smarta "Min ofödde bror", om hur allt egentligen kunde varit om....om....om. Då kan det te sig futtigt att gnälla på en vagn som är sex minuter sen.

Om man skulle ta sig till Gamlestan på lördag och få en multivitamindos ála grandiosa igen?

Jerry Boman

Inga kommentarer: