När släppte du ut ditt freak senast?

Recept.

3 delar skojiga killar.
5 skopor roliga analoga synthljud.
7 matskedar lätta riff.
10 teskedar ekoeffekter.
7 pannor svettigt trummlir.
14 deciliter meningar som ljudrimmar av typen "Banzai Butterfly", "Sperms are germs", "Pissing on a Panda", "Brain in vain", "Erase my face" samt "Vlado Video"

Ner med allt i en Sodastremer. Bubbla på i en timme.

Krydda med roliga rörelser och stenåldersskrik.

Tada, Quit your Dayjob!


Qydj har varit så där på gränsen till buskis rätt länge nu, iallafall om man kollar spelschemat. Själv har jag blivit totalt uppjagad vid flera tillfällen, några gånger på Emmabodafestivalen, någon gång i Skåne.
Nu är det så att Qydj aldrig blir buskis, det är smarta killar ändå. De vill ju bara att vi alla skall släppa ut det lilla freak som bor inom oss. Att vi skall leva som vi egentligen vill. Som totala tokstollar i en värld som snurrar. Vill man det måste man föregå med gott exempel.

Jag tror det där är väldigt nyttigt faktiskt. Har man varit hunsad en hel arbetsvecka så kan man behöva lite tvättmaskinsrörelser i hjärnan. Jag vill vara tvättbollen för en timme.
I Jonass, Marcass och Andreass skruvade värld blir alla kungar. Slår man sig i lag med deras punk-surf-rock-fyllekaja-hejjarklacks musik får man vara precis hur dum i huvudet som helst. Det är otroligt skönt!

Tyvärr är folk rädda för "fria aktiviteter", jag räknar in typ 18 personer på Storans baksida.
Vad är det du ha, kära Göteborgare? Uträknade klubbar som bara lever på att hitta på "det rätta"? Små desigerband som är "såååå fina"? Tuffa kommentarer som "Håkan är ute!"
Oj sårade jag dig nu? Ja ja boys don´t cry och inte inneflickor heller.
Du skulle verkligen behöva bli lite dum i huvudet i bland.
Ny chans får du redan den 9 december, då kommer Qydj tillbaka till vår stad. Med sig har de Electric Eel Shock. Japansk freak rock.

Då tänker jag släppa ut "le freak" igen, för Electric Eel Shock ljudrimmar på Quit your Dayjob.

Jerry Boman

1 kommentar:

Stormstereo sa...

Ja jävlar, QYDJ! Jag var inte där, har aldrig sett dem live (jag-skulle-göra-det-flera-gånger-jag-lovar-men-något-annat-kom-alltid emellan-ursäkten) men har suttit och fnittrat framför högtalaren många gånger. Jag kan berätta att jag umgicks en aning med Marcass för tolvtusen år sedan och han var likadan då. Äkta geni på eller över gränsen till galenskap. Han är bra. Long live Landskrona.