Come´n you people: hångla i höst!


Foto: Mikael K Jansson

Det kom en liten skiva till mig. Hello Saferide.
Det har pratats en del om henne, Annika Norlin, om hennes fantasi att bli lesbisk och hennes stalker tendenser.
Det var ett tag sedan jag hörde "My best friend" och föll direkt. Skönt med en tjej som lirar som har lite humor.
Tyvärr har ju inte de flesta det, alla flickor vill vara duktiga och tar i från tårna.
Annika har både humor och är duktig. Skivan är full av små små fyrverkerier och handklapp. Och som ni alla vet: Jag älskar handklapp.
Förutom diverse personer på handklapp så har ett väderfenomen fått plats på skivan. Uppskrivet bland alla andra musiker. Det är humor det!

Bäst på skivan är "Highschool stalker", om tjejen som visste för mycket. Jag undrar ändå hur världen hade reagerat om en kille sjungit samma sak. Förmodligen med avsky. Är det är jämlikhet det ?
Vidare är "Loneliness is better when you´re not alone" är en väldigt vacker sak om det eviga sökandet efter folk att sova sked med. Det är så man vill krama någon att försäkra personen om allt kommer bli bra.

Nu när jag läser igenom det jag precis skrivet så känns det lite "lilla vän-klapp på huvudet" och det var ju inte alls meningen. Jag gillar verkligen skivan!

Jag noterar att första spåret "Nothing like you (When You´re gone)" har en del likheter med Simon & Garfunkels "Scarborough Fair".
Men det lägger jag åt sidan nu, för det är en helt fantastisk skiva. Det är bara löjligt att jämföra, Hello Saferide är just nu, S&G var då och nu är alltid bättre!

Det här är den bästa skivan att hångla till på hösten 2005.
So come on you people: hångla på och lyssna till Annikas helt lysande berättelser!

Skivan kommer ut 28 september och 5 oktober kommer Hello Saferide till Göteborg och Storan.
Jag kommer vara där, du då?

-----
EDIT: Nya bud från skivbolaget. Hello Saferide kommer att spela akustiskt på Storan den 5 OKTOBER OCH med hela bandet den 7 NOVEMBER på Pustervik...
Vilken dag skall man välja? Båda?
-----

Jerry Boman

Inga kommentarer: