Twitterpop: Alina Devecerski springer fort i Flytta på dig


Ni vet hur det är, världen blir hårdare för varje dag, speciellt på nätet. På Twitter är tonen ”rå men hjärtlig” kan man snällt uttrycka det. Den här råheten, anonymiteten, skapar nya personligheter, det skapar en känsla av att man måste ta plats någonstans, och det snabbt. Det gäller att formulera målen kvickare än kvickt, 140 tecken är skillnad på framgång eller soptipp.
Även språket utvecklas, vilket jag är den första att älska. Ett språk är summan av nutiden, sättet vi förstår varandra på och det ska vi ständigt värna om att utveckla och hålla färskt.
Med detta i huvudet lyssnar jag på Alina Devecerskis ”Flytta på dig”. Från i det närmaste ingenstans kommer hon, direkt från Sundbyberg och rakt in i ditt öra. Och direkt till ditt dansgolv. För det här kommer brinna på golven, 2012 har fått sin Familjen, sin Lovisa Negga. Med urklippta korta meningar, snabba beslut, uppgörelser sätter Alina fingret på nutiden. Flytta på dig, här kommer jag och jag har jävligt bråttom. Twitterpop i sitt esse, kanske den första och absolut inte den sista.
Jag lovar, innan augusti har nått sitt slut har vi gapat Flytta På Dig fler gånger än vi sagt Jag Älskar Dig till någon. Vad det här skapar för känslor på klubben skiter jag i, för det är en fenomenal låt.





Lyssna på Soundcloud:
Alina Devecerski - Flytta på dej


(Varför skivbolag/bokningsbolag stoppat inbäddning av låten vet jag inte... ni får klicka på länken och uppleva lite hur internet funkade för fem år sedan, när alla skulle länka överallt)


Devecerskis är bokad till både Popadelica i maj och Peace & Love i juni.


Tom Jerry Boman

2 kommentarer:

maria sa...

Först ogillade jag, sen gillade jag.. Måste lyssna mer.

Anonym sa...

träningsmusik!!!!!!!!!!!! :-D
blir med i mitt pass