Tjuvlyssna: Lilla Sällskapet och Pasadena mindre hemliga


Nyss släppte Lilla Sällskapet ny låt, Morgonen efter, det hela firades med en spelning på Obaren i Stockholm (jag filmade för eftervärlden, här finns några klipp från den kvällen). Nu lockar Erik Nordström och Mats Norman oss med... ja vad ska ja kalla det, videoteaser? Videotrailer? Strunt samma, det ser riktigt snyggt ut och med tanke på hur mycket snack det blev om deras första video (100 000 tittar!) så förväntar jag mig mycket. Premiär för nya videon blir det 26 oktober.

Lilla Sällskapet på Spotify
In och gilla dem på Facebook!
 
Senaste månaden har jag spelat en cover i de flesta djbås som fått folk att haja till. Alla känner igen men har inte riktigt lyckats placera. Så mycket roligare när ni från och med nu kan lyssna på den här utmärkta tolkningen precis när ni vill!
Tidigare i år berättade jag om Pasadena, Ludwig Bell och Niklas Petterssons underbara Beach boys inbäddade körsånger i mjukaste mjukt. Nästa vecka släpper fina Razzia just den där coverlåten... MEN du kan lyssna på den redan nu! Det är alltså Ingentings Här kommer solen som herrarna haft det riktigt mysigt med i studion. Här har du den:


Pasadena - Here Comes The Sun (Winter Mix) by Gimme Indie

Tillsist:
Lilla Sällskapets omdiskuterade debutvideo:

Jerry Boman

Inga kommentarer: