Nytt: Me & Skinny Joon

I maj förra året trillade jag in på fina klubben Rah! Rah! Replica på Landet och ett av banden på scen förklarade jag med orden:

*Akustisk synthduo
*Himlastormande stämsång
*Litet och sprött

Tunnelbanan har inte börjat gå, du hör spärrens tickande klocka, en påminnelse om att någon övervakar dig. Bländas av solen, kastas hårt mot stålet. Mjuka sulor mot hård klinkers. Du är ensam. Det är vackert.

Me and Skinny Joon kommer vara med mig när jag tidiga sommarmorgnar cyklar alldeles för fort genom ett sovande Stockholm. De kommer vara med mig ner för Katarinavägen, när jag rundar huset vid Södermalmstorg och hela Strömmen reser sig till höger, som för att berätta att det är en jävla fin stad.


Nu kan alla ta del av det här fina, nu finns bandet på Spotify och hösten kan komma hur mycket den vill! Herregud så vackert!

Här hittar du Me and Skinny Joon på Spotten!

Jerry Boman

Inga kommentarer: