Jerry gästar Luleå, Musikens makt och spelar skivor

Jag befinner mig just nu i Luleå efter en tokvarm men behaglig tågresa mitt i natten. Någon sa att det här var knivarnas stad, jag har dock mest sätt praktiska jackor, regntäta skor och hurtiga människor. Men på lördag är det endagsfestivalen Musikens Makt så då kanske det ändras. På festivalen spelar bland annat Birgit Bidder, bob hund, Caotico, Jakob Hellman, Kajsa Grytt, Magnus Ekelund & Stålet, Mattias Alkberg & Nerverna, Raketen och Norra Kust.
Redan på fredagen blir det liten förfestival med Klubb Beatnik på Roya. Jag kommer spela lite fin fin musik i pauserna när inte  Matti Alkberg, The Bells eller Patrik Backlund spelar akustiskt. Läs allt om det hela här.
Jajjemän, mitt nordligaste djset någonsin! Pälsmössa på!

Jerry Boman

Inga kommentarer: