Exklusivt: Emmons nya!


Jag har vevat med armarna i flera år nu, att hon är landets bästa, att allt hon rör vid blir dansmusik som inte är dansmusik och jag har lyssnat sönder wav-spår. I somras premiärspelade jag en förhandsspår från EmmonMidsommarfestivalen. Jag och besökarna fick höra ett mörkare sound, mer filmiskt om man så vill. Så här skrev jag då:

”Emmon – BodyJar (från kommande skiva)…till hösten är det dags för skiva nummer tre. Och det är från den som jag bjuder på en officiell premiär: BobyJar! En mörk dröm som gjord för Smålandsnätter mitt i sommaren!”

Nu tog det alltså lite mer än höst innan vi fick höra nytt, den här låten släpps nästa vecka och album kommer i maj. Arvika är redan inbokat för Emma Nylén som hon egentligen heter.

Med det nya närmar sig Emmon sin början, det är ljust igen, det kommer förmodligen dansas och det kommer remixas av alla och allt. Distance är en stor låt, den ska lyssnas på högt och den lyfter upp Nylén över scenerna. Snygga ljud, melodi man vill ha mer av. Kommer inte denna spelas i radio (vem som nu lyssnar på det) finns inget hopp.

Här är den då, exklusivt för dig som följer Musik enligt Jerry: Emmon med nya låten Distance!

Emmon - Distance by musikenligtjerry

Tillsist:
Sara-Märta, som är musikläggare på P3, var på plats när Emmon spelade in sin nya video. Läs om det hela här.

Jerry Boman

1 kommentar:

maria sa...

Och jag som glömt bort skiva nr2. Undrar om jag ska köpa den nu och lyssna fram till maj.. Ja!