Livevideo: Palpitation och Supertuff. Samt en med Bell.


Supertuff aka Magnus Sätterström går från klarhet till klarhet. Alla upptäcker och fascineras honom, igår var det stor nyfikenhet i Östersundsgänget på Södra Bar (klubb King Kong). Jag fick lära mig att just Sundsvall (som Magnus både kommer ifrån och och sjunger om) och Östersund sedan urminnes tider legat i fejd, Östersund har hatat Sundsvall… Nu ger alltså Supertuff svar på tal och detta ska enligt dessa insatta människor vara första gången kuststaden ger igen. Bra musik ger alltid livet nya dimensioner.



Supertuff har samma intensitet, närvaro och uttryck som Broder Daniel en gång hade, då för länge sedan. Det låter inte lika, det är inte lika galet men kärnan finns där. Den hänsynslösa tanken på att det här är det enda som Magnus kan göra, vrida ur sig själv på en scen och berätta. Ställa de obekväma frågorna.
Ryktet säger att en skiva är på ingång!



Jag står fortfarande och fånler när Palpitation spelar. Trots att åren gått sedan deras magiska premiärspelning
i Göteborg. Det är fortfarande nya grejer i den musiken, i rösten och nu även i trumpeten.



Kommer du ihåg att jag fick tjuvtitta på Ludwig Bells nya video häromveckan? Jag skrev en hyllning till modiga 
filmskapare.
Nu är videon släppt, se det fina här:



Tillsist:
Som en superbonus får du här min film från Palpitations debut:



Jerry Boman

Inga kommentarer: