Nytt: Melodiotic


För ett tag sedan, kanske när sommaren var som varmast och ledigast, sökte jag efter elektroakustiska band. Det gick inte bra. Antingen var det överproducerat eller glömde de helt enkelt bort det akustiska.
Nu har jag fått en form av respons. Här blir det premiärlyssning på Melodiotic från Falun. Ett band som bildades förra helgen…

Elias Andersson har du tidigare sett och hört i fantastiska Norrköpingsbandet Legenden. Lisa Gagerman från Falun har fört en rätt stillsam tillvaro på Myspace, några hundra lyssningar på rånspröda sånger inspelade i hemmet. Men när Norrköping och Umeå plötsligt möts i Falun en höst händer något. Resultatet tog en stund, men här är det. Ett första smakprov på duon Melodiotic.


Melodiotic - Drain by BerndtBertil.Andersson


Om låten säger Elias att ” den föddes ur bakfylletristess framför laptopen i min studentlägenhet”.

Jag tycker vi alla håller ögonen öppna och återkommer till Falun fram i vår. Om det låter så här på första försöket så vet jag att det kommer hända grejer!

Tillsist:
Legenden (Elias på gitarr):


Lisa Gagerman:

.

Lisa Gagerman | Myspace Music Videos


Jerry Boman

Inga kommentarer: