NYTT: Lilla sällskapet - Snart



Så satt jag då här, sönderfrusen, småförkyld och saknade musiken. Till och med min far ringde och tyckte att jag inte skrev lika mycket om musik längre. Men det handlar om att jag inte hittat något bra. Inget som jag velat berätta för dig, du som läser. Då känns det meningslöst. Fredagen den 26 november skulle passerat obemärkt, suddats ur mitt minne den tidiga lördagsmorgonen... om det inte vore för ett tips på ett socialt nätverk. Ett brev som precis gjorde min fredag! Ett tips om ett band, likt en lillebror till The Knife, på svenska och med en ljusare syn på livet kom så detta tips och gjorde mig frisk på strax under fyra minuter.

Bandet heter Lilla Sällskapet och de gör glimmrande synthpop på svenska. Allt verkar ha sparkat igång för bara en liten stund sedan, och eftersom jag skriver detta precis när jag fått lyssna så har jag inte en susning om vem som ligger bakom. Kanske lika bra, jag kan med ärlighet och hjärta säga att det här var sjukt bra!
Mjuk synthpop med fina mönster i oskärpa, en glas vitt på våning 25 och något glansigt i dina ögon som försvann. Ny skjorta och pressade vecka på byxan, dagen efter lön och du är en pianist i en symfoniorkester med turnéplaner.   

Det här är Lilla Sällskapet.

Lilla Sällskapet - Snart by Lilla Sällskapet

Mer länkar till detta fantastiska band:

Myspace
Facebook
Webbsida

Jerry Boman


Inga kommentarer: