Bowling med känd basgång

Bookmark and Share

När jag var mindre spelade jag bowling. Inte bara på det där fina avslappnade sättet utan på riktigt, jag var med i SM och jag spelade ett tag i den hösta serien i Sverige. Jag ägde tre klot och speciella skor. Min tränare försökte övertala mig att söka in till Bowlinggymnasiet… i Nässjö. Jag vill inte tänka på hur livet sett ut om jag åkt till den där lilla orten och spelat mig igenom ungdomen. Jag tackade såklart nej, bowling var kul men inte något jag ville satsa på. Jag menar, vinner man en tävling får man på sin höjd en brödrost och en handduk. Inte ett badlakan, utan en liten jäkel som man torkar klotet med.

Numera har jag kvar ett klot, ett par skor och besöker väldigt sällan en bowlinghall. Men i går var det dags och jag rullade inte ett enda klot.



Kärt barn har många namn, ibland heter den Enskede Bowlinghall men oftast flashas det med New Bowling Center. Det hela är i hur som helst en hall där det spelas… vad ska jag kalla det... friare bowling. Det är lila lampor, öl och märkliga steg fram till banan.

Nu till det roliga och anledningen till varför jag var där. Det spelades livemusik i hallen, ovanför banorna. Inte vilken musik som helst, tolkningar på låtar från 1989 till 1993. (Från djbåset spelade bla Martin Kumlin fin fina hits från samma år.) Bandet heter The New Dress och med sig har de en bunt vänner, bla Peter Morén och sköna Indy Neidell.

Det här är fan det roligaste jag sett! Galet bra musiker, glimten i ögat och som sagt; de spelar OVANFÖR bowlingbanorna! Kolla in min film nedan där de ger sig på en av historiens mest utskämda låtar. Underbart!



Ni med skarpa ögon ser även andra indiekändisar i bandet, Mattias Svensson på bas och Annika Mellin på röd gitarr. Båda från bandet Paris.

Mer av den det här i Stockholm! Helt fantastiskt!

Jerry Boman

2 kommentarer:

claes sa...

UNDERBART! Livemusiken letar sig in överallt!

eh.. sa...

Det är inte Mattias från Paris på bas.