Allt på en och samma gång



UPPDATERAD: Den här helgen kan gå till historien som den mest välfyllda någonsin. Kolla på bilden här bredvid, det är min Google kalender på saker som jag kan tänka mig att gå på… Samtidigt är det ju precis det här man flyttade hit för, valmöjligheten. Just nu är det bara lite väl mycket.
Jag har sållat ut guldkornen, inte för att det blir lättare att välja men efter hoppet kommer det i allafall.





Ni får välja själva, som vägledning kommer hela listan här:

UPPDATERAT: Enligt ett sent inkommet internettelegram så spelar The Tarantula Waltz på Nada på söndag! INTE MISSA! Markus Svensson är typ Bäst-Just-Nu. Påtå-musik när den är som bäst!


Fredag:

1.
*Indiedagis rekomenderar*
Dirty Days
Håller till i Stockholms coolaste/mysigaste/intimaste/finaste källare Southside Cavern.
Live: Prins Eugen och Dada Fair
DJ: JAG SPELAR SKIVOR! Samt Johan Risberg, Jonas Markbäck och Josef Hermansson

Ja, ni fattar hur jävla bra det här kommer bli! Fyra gånger J i båset och bästa Prins Eugen på scen! Tjohooo!

Mer info.

2.
Club King Kong 5 år!
Kägelbanan/Södra Teatern, Mosebacke Torg
Live: Vit Päls + SKWBN!

Om jag inte var upptagen gick jag hit! Fy satan att jag missar detta kalas! Tårta till de som kommer tidigt.

Mer info

3.
Robert Svensson släppkalas på PSB.
Skånegatan 80

Robert är tokbra och är överallt, på lördag spelar han på Medis, på måndag i Nyhetsmorgon och snart snart kommer det upp ett fin fint klipp på Stockholm Boat Sessions.

Mer info

4.
Pontus de Wolfe & Daniel Odelstad bjuder på tjuvlyssning!
Kåken

Galet rolig idé, hela kvällen är med fokus på en skiva, kanske inte ens släppt och så bjuder man in artisten i fråga som får mingla runt och få årtusendets egoboost. Premiärkvällen är det tjuvlyssning på Armand Mirpours nya EP "I AM A VOLCANO"!

Mer info

5.
SNAP!
Skyddsrummet

Det skojjiga här lär ju vara Pelle Höök och Richard Testarossas Indieröjarskiva. Hopp uppochner utlovas till indieallsång! Öppet till fyra och hela den grejen.

OBS: Du måste lösa medlemskap HÄR!

Mer info

6.
Trummor & Orgel feat. Magnus Carlson Live! & DJ:s Peter Morén ( Peter, Björn & John)
Marie Laveau

Ja va fan, Magnus får väl ha en ny chans då!

Mer info

Sen har vi då lördag:

1.
*Indiedagis rekomenderar*
Kite på Pluto


Lövholmsvägen 20

Vill åka dit bara för att höra bästa covern ever:



I DJ-båset hittar man bara gött folk: Åsa Hjalmarsson (Indiedagismedlem och Håkan Hellströms största fans), Andreas Häggström (Devotion Magazine och Ian Curtis största fan)

Mer info

2.
LOADED
Medis

Nicke och Pelles härliga klubb! Alltid jävligt ambitiös inredning!

Live: The Amplifetes och Robert Svesson

Mer info

3.
Casiotone For The Painfully Alone
Debaser Slussen

Så vackert att du kommer smälla av!

I dj-båset blir det roligt att se herrarna från King Kong spela skivor… förmodligen rejält slitna efter fredagens kalas. Värt!

Mer info

4.
Broder Danielkväll
Haket, Göteborg

För två år sedan var jag där och hittade en av mina numera bästa bästa vänner. Folk hade åkt hela vägen från både Emmaboda och Allingsås för att njuta BD, bara BD, i flera timmar. Helt galet!
Nu händer det igen! Alla med hjärtat på rätt ställe går dit!

Mer info

Jerry Boman

1 kommentar:

länkkatalog sa...

hoppas du hittar något som passar. Du har ju lite att välja mellan