Framtidens musikvideo!

Bookmark and Share

Ibland funderar jag på varför det görs så många musikvideos hela tiden. Visst, det är kul och så men alla säger att webben är det primära målet för videon och inte längre tv. Då kan man undra varför inte fler använder webben till det som den är bra på, interaktivitet och rörligt på en och samma gång.

Detta har Arcade Fire fattat och har gjort årets video!  Det första du gör är alltså att skriva in din födelsestad. Här funkar tyvärr inte alla städer än, det gäller att Google varit där med sin bil och tagit bilder, men funkar inte din hemstad så ta en stad du gillar tex Göteborg.
Sen börjar magin! Det här fan i mig det coolaste jag sett någonsin!


Länk:
www.thewildernessdowntown.com

Du bör kolla på sidan med webbläsaren Google Chrome för att det ska funka perfekt. Rör inga av de fönstren som poppar upp...

I vintras försökte jag mig på lite interaktivitet i en musikvideo:



Jerry Boman


1 kommentar:

Stormstereo sa...

YEEEES! Jag älskar Arcade Fire sedan tidigare och detta är fantastiskt. Skitbra låt också.

Om du inte sett det tidigare så har Robyn interaktivitet i sin "Killing Me"-video på robyn.com. Om du twittrar till exempel "Tom Jerry Boman is #killingme" så dyker meningen upp i slutet av videon som loopas till synes oändligt.

Love!