Sommar och höst

Ibland lyckas band få spela på precis rätt ställe, när The Sonnets spelade på Nalens lilla scen Alcazar i höstas tyckte jag att det lät för mycket "parmiddag"… nu vet jag, det var sammanhanget som strulade till det. Sedan dess har jag lyssnat, spelat och lyssnat ännu mer. Och börjat gilla. Att de sedan ger sig på att ha videopremiär högt upp i Skrapan, med utsikt över hela Stockholm, ja då är det mer som stämmer. I glaskuben där längst upp kan landets svalaste band breda ut sina slicka ljud och det låter underbart! The Sonnets är ju helt enkelt för bra för att spela nere i en källare, det måste finnas luft för musiken. Tidigare spelade de på en båt som någon ankrat i 25 meters basängen, men den här kvällen är det fritt i fjärden och då svänger det på ordentligt. Det är som sagt duktigt, det är snyggt och skönt när några tar sin idé hela vägen.
Knepigt det där, men samtidigt skönt att man kan ändra sig. Nu rullar The Sonnets No Hollywood Ending.
23 juli är de tillbaka i Stockholm. Gå dit. Det blir utomhus och under en bro, är det sol kommer The Sonnets svalka, är det regn kommer de med goda minnen om värme. Kan inte gå fel!

Nya videon ser ni här:

The Sonnets - No Hollywood Ending from Carl-Marcus Gidlöf on Vimeo.

Tillsist:
Fick precis ett meddelande i inkorgen…
Den 23 september släpps boken om Håkan, av hans fans. Som jag tidigare berättat har man sökt bilder på Håkan och nu blir det alltså en bok med namnet "PS Lycka till ikväll" Både bilder från fansen kommer men också bilder från Håkans barndom trängs i boken… Jag längtar efter en bild på Håkan i spindelmannendräkt!
I höst kommer det också en ny skiva, nya spelningar... Kom höst NU!






Tillsist2:
The Tram Sessions tar sommarlov. Efter över ett och ett halvt år tar vi en en liten paus och återkommer under Way Out West. Under tiden tycker jag att du kan kolla in alla gamla klipp och även kolla in på Stockholm Boat Sessions! Båt kommer vi inte sluta åka i första taget!

Inga kommentarer: