Jag kan kamma mig på armen

Det är med stor glädje jag kan bjuda på en riktigt riktigt bra låt i dag! Det har tisslats ett tag nu om Johannes Vidén, han har spelat både här och där och han har såklart åkt spårvagn med mig.
I dag ramlade det ner ett brev och en låt som faktiskt fick håret på mina armar att resa sig upp!
Det är ont om riktigt bra sångare som väljer svenska i den här genren. Oftast blir det bredbent och grabbigt, liksom öl och kastade tallrikar. Här är det mer sitta ner och berätta. Prata till punkt. Budskapet är det samma men framför med så mycket mer finnes.
Och texten är helt briljant, bara det att låten heter Självsabotören. Så bra! Varför kom jag inte på det.

Lyssna här:

Johannes Vidén & Bluebird Association - Självsabotören (Bitch Studios) by johannesviden

Om du nu tycker att det här är helt grymt så kan du ladda ner låten här i fin fin upplösning.
När du gjort det så glider du in på Myspace och lyssna på ännu mer låtar.
Sitter du sedan och trycker på ett skivbolag så hälsar Johannes att det bara är att höra av sig...

Tillsist:
Aldrig får man vara riktigt glad, för detta är också dagen när beskedet att Thermostatic lägger ner. Väldigt tråkigt tycker jag, de har gett mig många stukade fötter genom åren. Och de är ju väldigt trevliga människor också!
1 maj blir sista konserten i Göteborg och ni som är där bör ta chansen att se det här bandet en sista gång. Eller bör och bör föresten, ni SKA gå dit! Jag kommer ringa efteråt och fråga om just du var där!

Jerry Boman

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen upp!

/Johanna

Josefin Nordegren sa...

Klockren!