Den stora musikvideokampen!

Onsdagen:



Get well soon har fattat det här med den visuella upplevelsen. De kör ett bildspel…eller nä, det är en film…eller nä, de har roller i en film. Rörligt och live går in i varandra, på någon låt ligger körsången på backtrack, samtidigt visas bilder på bandet som sjunger körspåret. Samtidigt spelar alltså bandet live. Det är 3D live!

Musikaliskt skulle man kunna peta in det här bandet i någon form av gympasalsslowpop. Det är friskt med reverbsång och teatraliska körer. Ibland är det mycket vackert, ibland blir det segt. Speciellt segt blir det när konserten håller på en långt över en timme. Ok, jag förstår, ni är svinstora i något annat land men man måste anpassa sig. När sedan några av låtarna är väldigt lika, ja då tröttnar jag.
Men en 40 minuters konsert med tillhörande visuellorgie och det här bandet skulle jag se igen!

Fredag:

1.

Jag gjorde en video till Stefan Randström:




Han spelar på The Regents ikväll. Läs om allt på Facebook.

2.

Min vän Mats Udd gjorde en video till Ludwig Bell:



Han spelar på Landet ikväll. Läs om allt HÄR.


Den stora musikvideokampen med andra ord!
Vilken är bäst? Vilken kille som sjunger på svenska är bäst? Vart ska ni gå?

Jerry Boman

Inga kommentarer: