Lördag, Söndag och Frimåndag

Bilden ljuger, ingen julefrid här inte:

Lördag: Snabbt besök på fina Klubb Springfield i Gamlastan. Fast jag var där kanske max 90 minuter så hann fotografen i fatt mig och resultatet blev följande:




Söndag: Jag och Anna dvs Hej Stockholm! spelade skivor på Nada, eftersom det närmar sig jul så slog vi till på 3,5 timmar jullåtar. Det var verkligen en pers! Man vill ju inte dra i väg en massa trista, tråkiga och uttjatade julsånger men vi lyckades hitta en bunt fina. Kanske fuskade vi lite, några av låtarna var mer vinteranknytning. Eller bara så enkelt att att artisten hade något med snö att göra, tex Miike Snow. Det mest humoristiska valet gjorde Anna med "Ice Ice Baby"… Ja, vi är från Göteborg.

Jag spelade bla det här:

The Surfaris – A Surfer's Christmas List
The Last Heard – Sock It To Me Santa
Elvis Presley – Santa Bring My Baby Back (To Me)
Firefox AK – Winter rose (Feat. Tiger Lou )
Autisterna – Hemma över jul
Elton John – Step Into Christmas
The Kinks – Father Christmas
Marvin Gaye – Purple Snowflakes
Smokey Robinson & The Miracles – Go Tell It On The Mountain
The Ventures – Frosty The Snowman
The Last Heard – Sock It To Me Santa
The Beach Boys – Little Saint Nick (Remixed 1991)
Håkan Hellström – Fairytale Of New York (Live)
Girls Aloud – I Wish It Could Be Christmas Everyday
McFly – Deck The Halls
Marlene Paul – I Wanna Spend Christmas With Elvis
Louis Armstrong & The Commanders – Cool Yule
Louis Armstong And His Allstars – Christmas Night in Harlem
Nat King Cole – All I Want For Christmas (Is My Two Front Teeth)
The Moonglows – Just A Lonely Christmas
Guildford Cathedral Choir – O Little Town Of Bethlehem
Big Bad Tough Guy – White Trash Chrismas
Asia B – Everyday Is Chrismas
The Sweptaways – Vintersaga
Adolphson & Falk – Mer Jul
Mörbyligan – Kalles Jul
Mauro Scocco – Hem till jul
Keld Heick – Han Er Julemanden

Den här kvällen spelade också fina Akiine. Hon hade stöpt om en radda jullåtar i neoreggae/soca stil. Riktigt bra och väldigt kul! Hon spelade även en del egna låtar, som min favorit som jag tipsade om i somras, I Love Sneakers Yay. Jag är säker på att du kommer höra mer av detta energifält till människa! Sällan har någon varit så glad en regnig söndag i december!









Måndag: Klubb Frimåndag #2 på Sugarbar, denna gång med inte mindre än tre specialare!
Först och främst: jag hade en gäst i djbåset, Sophie Rimheden. Firade släppet av nya låten, en Sprigsteencover "I´m on fire". Hon spelade också en fint utvald mix av härliga låtar från 80talet. Riktigt lyxigt med folk som kan spela skivor på riktigt!

Lyssna här:
Sophie Rimheden feat. Annikafiore – I'm On Fire

Först upp på scen hamnade Magnus Weideskog. Jag håller mig från att tycka så mycket, jag var ju trots allt inblandad inte bara som arrangör utan även som ljudtekniker. (så ser det ut i undre popvärlden folk). Men han satet bla en mycket fin pianoversion av Förlåt. Väldigt bra låt, lite humor och mycket mycket känsla!

Sen kom Love Lindblom upp på scen… Alltså, det är sådan ynnest, sådan lyx att få ha denne kille på Klubb Frimåndag! Han spelar hela december på Globen, hans musiker har bla lirat med Magnus Uggla och Love själv utstrålar en sådan star quality att taket lyfter! Det blir en glad spelning, en "från höften" spelning med känslorna utanpå. En riktig höjdarstund på jorden! Till min syster var nästan ännu bättre i det här avskalade formatet!








När Love gick av scen fick Magnus feeling och spelade två låtar akustiskt!

I det där sista har vi kärnan i hela klubb Frimåndag, jag vill inte att det ska finnas några regler, man får göra lite hur man vill. Alla gillar vi musik och då är det bara att spela på!

Ett STORT tack till alla som kom, hoppas att ni bär med er något från den här märkliga kvällen, kanske hörde ni något nytt, kanske fick ni nya intryck och kanske har ni ett minne för livet.






Tillsist:
I morgon avslöjar jag vem som blir nästa veckas artist på Klubb Frimåndag, det är lite ändringar på gång!

Jerry Boman

Inga kommentarer: