En order till Göteborg!



Okej kära Göteborgare, nu gäller det här för er i kväll, det finns inga ursäkter för att ni inte ska ta in följande order:

Gå till Svanen och kolla in Pintandwefall.
Passa in den optimala fyllan. Jag lovar att du kommer få en sjuhelvetes kväll, för en fyra från Finland är så bra att du kommer hjula hela vägen hem!



Högkvarteret på Närkesgatan öppnade den 27 augusti. Tydligen låg det något annat här förut, Ugglan. Det vet jag inget om men nu är det i allafall en mycket fint ställe. Galet snälla och positiva bartenders och allmänt trevlig atmosfär. Snygga bord i guld och tunga röda draperier. Jag känner att jag kommer hänga där mycket! Nära är det också! Samt snygga foton på väggarna...




Pintandwefall
är det bästa från brit rap:en i körversion, det bästa från Franz Ferdinans upphackade dansrytmer som drömmar och en stor sula garage mitt i magen. En sväng förbi den kinesiska punkscenen, två lador charm samt sist men inte minst uppfinningsrikt med upplevelseriket mitt framför näsan.
Jag ler mig igenom hela spelningen, även om vi i publiken inte riktigt vågar släppa stolpen (vi är trots allt bara runt tio personer framför scen) så skulle jag vilja säga att det här gjorde min höst!
Lyssna på korta Bird of the birds, försök att inte känna dig tuff som fan. Försök sitta still på stolen... Eller lyssna på Jail. Eller That X-box. Finns på Spotify.



Pintandwefall är replokalsdrömmen som slagit in, så här vill alla egentligen låta, men tappar ofta bort det när de blir för duktiga. De fyra finskorna verkar ha hållit fast vid sin idé och bara bankat in den i huvudet. Hur svårt ska det vara egentligen!

Nu vet ni vad ni gör i kväll, Göteborgare! Till Svanen på Jazzhuset på stört, bli gött full och resa ut systemet!

Tillsist:
I Stockholm bär det av till Högkvarteret igen, ikväll är det finsk afton. Järvinen, Dunger, Taxi Taxi med flera på scen. Haapalainen byter skivor och så utlovas svordomskonfetti! 18-24 och 50 spänn. Som hittat!
Kom ner i källaren med mig!

Tillsist2:

Guldborden delar med sig sig... men vem vill inte vakna med guld på armarna!

Jerry Boman

Inga kommentarer: