Kärleken kom i ett grönt kuvert.



Det finns olika sorters kuvert, det bruna från SU vill man inte ha, de vita är tråkiga bankpapper som man inte heller vi ha och sen finns det de gröna kuverten. The love ones. Vadderade gräsgröna kuvert som innehåller popkärlek. Ett kuvert som innehåller en skiva med en låt. En underbar liten jävla låt som kommer välta Göteborg. Ett kuvert med en skiva med en låt som gör mig så glad att jag spelar låten 15 gånger i rad. Och ryser varje gång.

Kavalleriet skriver att de bildades igår och att de av olika anledningar måste vara hemliga just nu. Inte vet jag, men det står också att jag är den första att lyssna på låten…
Men lägg av nu! Ni vet ju att ni gör allt rätt! Ni är hemliga, ni ger förhandslyssningar och ni gör musik så oemotståndligt vackert som bara gbgkörer kan vara! En brakstart, snabba springande trummor nerför Andra lång och en text som lyser av feber, hopp och förtvivlan. Xylofon, Xylofon!
Jag är helt såld på Kavalleriet! Helt väck! Jag lyssnade på låten på väg till jobbet, på jobbet och jag kommer lyssna hela helgen! Storslaget är bara förnamnet! Ett nerkok av massa saker jag gillar. En allstarlåt upp mot skyn!

Tänk vad mycket skit man måste se för att bli fri

Jag har mina aningar om vem det kan vara som ligger bakom, men vågar inte gissa. Låt spekulationerna flöda vänner! Förmodligen har jag helt fel, men xylofonen kan ge en ledtråd. Eller luras ni bara? Är ni ett band eller bara en hemlig låt med ett annat band? Kanske var det inte meningen att det här skulle komma ut, men gör ni så bra musik får ni skylla er själva. Kavalleriet måste ut och upp!

Om det här är på riktigt råder jag alla att bilda kö. Skivbolag, klubbar och poplovers of the word unite! Kavalleriet är här och du bör också vara här.
Men som sagt, jag har mina aningar om vad allt handlar om...
Tillsist:
Ses på Styrbord i kväll!
UPPDATERAT:
Tillsist2:
Jerry Boman

Inga kommentarer: