Pelle, jag vill att vi tar en paus.



Kära Pelle Hellström.

Vi har varit ihop i några månader nu. Det har varit himlastormande, vackert och jag har ofta känt mig väldigt glad i din närhet. Du gav mig hopp om framtiden. Om att det fanns något annat där, om att man både kunde göra dansant pop och hålla den lyriska fanan högt. Du var för mig en intelligent kille som jag gillade med hela mitt hjärta. Du tog mig med storm och jag trodde den stormen aldrig skulle bedarra.

Men jag vill att vi tar en paus Pelle. Just nu känner jag att det kanske inte är vi ändå. Efter vad du gjorde på Svanen igår så känner jag bara en stor tomhet och en stor stor besvikelse. Du har många gånger förr stått där framför mig och gjort allt rätt. Igår gjorde du allt fel. Vårt förhållande byggde på stora känslor, igår såg jag inte till dem alls från din sida. Och när du tappar känslan gör även jag det.

Igår på Jazzhuset såg jag bara en kille som inte hade något att komma med, var fanns ditt självförtroende Pelle? Var fanns glöden och frustrationen? Var fanns den där självutlämnade och självförintade killen? Musiken hade du med dig såklart, men igår var du bara Singstarversionen av dig själv. En sunkig förortskopia som på sin höjd är hjälte på pizzerian tack vare ett svårslaget rekord i spelautomaten. Du var igår killen med egen pizza, killen bakom ”Pelles Special”.

Kanske hittar vi tillbaka till varandra någon gång, kanske gör vi det inte. Jag hoppas att det löser sig för dig, jag vet att du har så mycket att ge. Men just nu är det inte du och jag. Just nu är det kallt på Nordpolen.

Tillsist:
Kom till Pustervik i kväll alltså! Jag spelar skivor där nere i baren hela natten lång!
Jag kör samma text som jag skrev häromdagen:
Som alla vet heter klubben Friday I´m i love, Samtidigt Som-Frasse och Patrik Herrström (beskrivning överflödig…) håller i det hela som vanligt och på scen står I Are Droid. Klockan 22 till 03 gäller.
Kan hända att det blir en del musik i baren från Göteborg.
UPPDATERAT: Park Hotell spelar också! DET var en kul grej!

Inga kommentarer: